پل عشق را دوباره ببینید

پل عشق را دوباره ببینید

به گزارش پایگاه خبری گلونی این پل آهنی در سال ۱۸۰۴ ساخته شده؛ اما در سال ۱۹۸۰ به خاطر تخریب‌های جنگ جهانی اول و دوم، بازسازی شد.

پل هنر مسیری است که به «برج ایفل» ختم می‌شود و یکی مهم‌ترین کانون‌های گردشگری فرانسه است و سالانه زوج‌های جوان زیادی از سراسر جهان به این مکان می‌آمدند و قفلی را به نماد عشق‌شان به آن آویزان می‌کردند.

به همین دلیل، در ماه ژوئن قسمتی از نرده این پل معروف، به خاطر وزن زیاد قفل‌هایش تخریب شد و به پایین سقوط کرد و این بهانه‌ای شد تا نه تنها نصب قفل به این پل تاریخی متوقف شود که حتی دیگر قفل‌های عشق هم بریده و از آن جدا شوند. +

قفل‌ها از پل عشق در همین خرداد ماه سال جاری جمع شدند اما هنوز عکس‌های آن روزگار پل دیدنی است. این عکس‌ها به طور اختصاصی در گلونی منتشر می‌شوند.

قفل عشق قفلی است که دو نفر به عنوان نماد عشق خود به یک پل، حصار و یا مکان عمومی مشابه آن می‌بندند.

معمولاً اسم یا نمادی از دو نفری که این قفل را بسته‌اند هم روی قفل نوشته یا نقاشی می‌شود.

برای درک این‌که چرا عشاق به ویژه در اروپا از این قفل‌ها استفاده می‌کنند، باید داستان‌های پشت این ماجرا را دانست. دست‌کم دو ماجرا را آغاز سنت قفل‌های عشق دانسته‌اند. یک ماجرا به دست‌کم ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد و خلاصه آن از این قرار است:

طی جنگ جهانی اول، دختری صربستانی به نام «نادا» که یک معلم مدرسه است، عاشق یک سرباز هم‌وطن خود به نام «رلجیا» می‌شود.

بعد از آن‌که این دو نامزد می‌کنند، رلجیا برای جنگ به یونان اعزام و آن‌جا عاشق زن دیگری می‌شود و در نتیجه، نامزدی نادا و رلجیا به هم می‌خورد.

پل عشق را دوباره ببینید

با این وجود، نادا هیچ‌گاه نمی‌تواند عشق خود به رلجیا را فراموش کند و زخم‌های این شکست عشقی را التیام ببخشد. او بالأخره بعد از مدتی به خاطر دل‌شکستی جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند.

از آن اتفاق به بعد، زنان هم‌شهری نادا برای آن‌که از عشق‌شان محافظت کنند، اسم خودشان و معشوق‌شان را روی قفل می‌نوشتند و این قفل‌ها را به نرده‌های پلی می‌بستند که نادا و رلجیا آن‌جا با یک‌دیگر قرار می‌گذاشتند و هم‌دیگر را می‌دیدند.

البته این سنت خیلی زود برچیده شد، اما اواخر قرن بیستم «دسانکا ماکسیموویچ» شاعر صربستانی شعری به نام «دعایی برای عشق» را درباره این ماجرا سرود و موجب شد تا بار دیگر مردم در صربستان دوباره به این سنت روی بیاورند و پلی که قفل‌هایشان را به آن می‌بندند نام «پل عشق» را به خود بگیرد.

پایان پیام

کد خبر : 9592 ساعت خبر : 9:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9592
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات