گلونی

امشب رگامونو تو خون هم بریزم

امشب شب یلداست و مثلا مردم با هم قرار گذاشته‌اند امشب وای‌فای را خاموش کنند و دور هم باشند و با هم حرف بزنند. اما من می‌دانم که ایرانی‌های غیور از هر قوم و قبیله‌ای امشب هم مانند دگر در نت خواهند بود و مشت محکمی بر دهان آنان خواهند زد که گفته‌اند اینترنت را از هفت شب تا ۱۲ خاموش کنید. آفرین بر شما غیورمردان و غیورزنانی که دارید طنز من را در اینترنت می‌خوانید.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هوا‌شناسی کشور: هوا آلوده‌تر می‌شود و تا آخر هفته آلوده می‌ماند.
هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید آقای مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هوا‌شناسی کشور.

گشت یلدا در تهران
نگران نباشید، گشت گرانفروشی است. کار با شما ندارد. ‌‌نهایت یقه فروشنده را می‌گیرد.

پیرو مصاحبه ظریف با نود درباره دیپلماسی ورزش، یک روزنامه «فردوسی‌پور» را «کلاه‌بردار» خواند.
می‌خوام یه چیزی بگم ولی نمی‌گم. ولش کن. جان من اصرار نکنید. باشه می‌گم. نه نمی‌گم شر می‌شه. گیر ندید دیگه.

همه ما قبول داریم که آزادی بیان مهم است و همه باید حرف هم را بشنویم و تحمل کنیم. ولی از شما چه پنهان چند روز است برخی کاری کرده‌اند که افتاده‌ایم به غلط کردن. من فقط در فیس‌بوک پرسیدم: «بیا تا رگامو تو خونت بریزم» یعنی چی؟ بعدا فهمیدم بسیاری همین سوال را داشته‌اند اما جرات نمی‌کرده‌اند بپرسند. بعدا اما طرفداران آقای چاوشی آمدند و حسابی از خجالت ما درآمدند. همدیگر را هم زیر نوشته حقیر صدا می‌کردند که چه نشسته‌ای که به استاد توهین شد و چاوشی‌دوست نیستیم اگر سر این بی‌حیا (بنده یعنی) را از تن جدا نکنیم و شب یلدا در خانه محسن خان نفرستیم!
خلاصه بعد از این قضایا فهمیدم که لابد این «بیا تا رگامو تو خونت بریزم» چیز مهم و دلیل علمی دارد. بعد با خودم فکر کردم لابد در ادامه داستان یکی از دوستان یعنی یا آقا فرهاد یا شهرزاد خانم رگ‌هایش را از دست می‌دهد و فقط خون برایش باقی می‌ماند. اینجاست که شاعر سروده است «بیا تا رگامو تو خونت بریزم». یعنی طرف می‌خواهد مقداری رگ به معشوق هدیه بدهد که البته با توجه به امکانات پزشکی آن زمان بعید است رگ‌ها به درد معشوق خورده باشد. خلاصه اینکه «بیا تا رگامو تو خونت بریزم» خیلی هم معنی می‌‌دهد.
اصلا چون هم رگ و هم خون سرخ است و شب یلدا هم شب انار و هندوانه است پیشنهاد می‌‌کنم امشب هم به‌طور نمادین رگامونو تو خون هم بریزم.‌ ها؟ فقط مواظب باشید رگاتونو تو گروه خونی درست بریزید. یک دفعه عشق کر و کورتان نکند بردارید رگ‌های گروه خونی A را بریزید توی B و فاتحه طرف را بخوانید.

باقی بقایتان / چیزنا دات آی‌آر chizna.ir

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل