گلونی

نمایشگاه «ورسوس» در نیاوران

نمایشگاه «ورسوس» در نیاوران

نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی ” ورسوس” جمعه دوم بهمن ماه با معرفی نفرات برگزیده و با به نمایش گذاشتن ٨٠ اثر از هنرمندان مجسمه‌ساز سراسر کشور در نیاوران افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی, دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی  “ورسوس ” با هدف معرفی مجسمه‌سازان جوان کشور به بعد از پشت سر گذاشتن دو مرحله داوری توسط تیم انتخاب به نام‌های مریم سالور، بیتا فیاضی، بهروز دارش، محمد حسین ماهر و حمیدرضا حکیمی  ۵٠٠ اثر را مورد بررسی قرار داد.

مجسمه‌سازان برتر با نظر لیلی گلستان، خسرو خورشیدی و محمد حسن عماد انتخاب شدند. همچنین  با اهدای مبلغ پنج میلیون تومان پول نقد و همچنین  اختصاص کل مبلغ فروش اثر هنرمند به خود ایشان از شرکت‌کنندگان در این جشنواره تقدیر می‌شود .

همچنین نشست خبری دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی ورسوس با حضور اعضای تیم انتخاب، اعضای تیم برگزارکننده و تیم داوری پیش از مراسم اهدای جوایز به نفرات برگزیده و در ساعت ٢ بعد ازظهر برگزار می‌شود .
علاقمندان می توانند از دوم تا نهم بهمن از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در  روزهای تعطیل ١۴ الی ٢٠ از این نمایشگاه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران بازدید به عمل آورند.

پایان پیام

هنرهای تجسمی
هنرهای تجسمی که گاه با اصطلاح هنرهای بصری یاد می‌شوند، هنرهای مبتنی بر حس بینایی مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، طراحی محصول، چاپ دستی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، سرامیک، صنایع دستی (نه هنرهای سنتی)، ویدئو، فیلمسازی، معماری و طراحی داخلی است. همچنین هنرهای تجسمی شامل گروه دیگری با عنوان هنرهای کاربردی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی می‌شود. در حال حاضر هنرمند تجسمی به شخصی گفته می‌شود که در زمینه هنرهای زیبایا هنرهای کاربردی فعالیت دارد.
قلمرو کاری طراحی و هنرهای تجسمی بسیار گسترده‌ است. در اصل این قلمرو همهٔ آنچه که می‌توان دید به جز نمایش را در بر می‌گیرد. منظور از نمایش هنرهایی مانند تئاتر، موسیقی، یا اُپرا است. البته مرز مشخص و درستی میان این تعاریف نیست. مثلاً توجه کنید به هنر تن و بدن یا مثلاً فیلم و هنر رسانه‌ای که می‌توانند همهٔ دسته‌های دیگر هنر را در خود جای دهند.
خروج از نسخه موبایل