گلونی

سرمایه‌گذاری برای احیا ظرفیت‌های راکد

شرایط و روند احیاء شرکت پوست و چرم خرم‌آباد روز شنبه با حضور استاندار لرستان در جلسه ستاد احیا ظرفیت‌های راکد بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد احیا ظرفیت‌های راکد لرستان گفت: با توجه به حجم اشتغال‌زایی و درآمد این واحد احیا آن باید در دستور کار قرار گیرد.
بازوند در خصوص فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر افزود: طرح برج‌های دوقلو کیو به منظور رسیدن به توسعه پایدار شهری با مشارکت شهرداری و شرکت معین کوثر و به مساحت ۱۹ هزار متر مربع در دست انجام است.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح اوایل سال گذشته و با اعتبار چهار هزار و ۳۰ میلیارد ریال آغاز شده و قرار است در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی گفت: این پروژه دارای ۲۵ طبقه مسکونی، دو پارکینگ، سه طبقه تجاری و یک قسمت ورزشی است.
بازوند تصریح کرد: اجرای طرح بزرگ تجاری، اداری و مسکونی کیو در سال ۸۲ با نام پروژه ونک پارک خرم‌آباد آغاز شده بود که متاسفانه پس از مدتی تعطیل شده بود.
همچنین اجرای طرح بزرگ پرورش ماهی کهمان و الیگودرز را از دیگر اقدامان سازمان اقتصادی کوثر در استان برشمرد و افزود: این سازمان در سرمایه‌گذاری یک واحد معدن سنگ و واحد تولید ۱۰۰ هزار قطعه‌ای مرغ مادر در شهرستان دوره چگنی نیز سرمایه‌گذاری کرده است.
بازوند اضافه کرد: به تازگی نیز سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی جهت راه‌اندازی واحد سرم‌سازی و تولید داروی دامی در دورود اعلام آمادگی کرده است.
استاندار افزود: حوزه صنعت استان ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که با راه‌اندازی و شکوفایی این ظرفیت‌ها، شرایط برای ایجاد ظرفیت‌های جدید فراهم می شود.
وی ادامه داد: در این راستا کارگروهی تشکیل شده و چالش و مشکلات واحدهای راکد استان شناسایی و میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای احیا این واحا مشخص شده است. بازوند اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه با مالک شرکت پوست و چرم در خصوص حضور سرمایه‌گذار خارجی به عنوان شریک و سهم آورده ۱۰۰ میلیارد ریالی سرمایه‌گذار فعلی بحث و بررسی شده است.
وی گفت:با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و تعطیلی ۱۷ ساله این طرح ، پیشنهاد شده در فاز نخست احیا، تولید سالامبور راه‌اندازی شود و پس از آن طرح‌های توسعه‌ای با هدف تولید چرم و مصنوعات آن در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد : مجموعه مدیریت ارشد استان برای رفع مشکل این واحد با دستگاه‌های خدمت‌رسان اقدام می‌کند.
وی اظهار داشت: در نهایت مقرر شده سرمایه‌گذار این واحد، طرح توجیهی را تا یک ماه آینده با ذکر میزان سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال‌زایی و تسهیلات مورد نیاز به کارگروه ستاد احیا ظرفیت‌های راکد ارائه دهد.
کارخانه چرم و پوست لرستان که در سال ۵۴ تاسیس شده هم اکنون با رکود چندساله در انزوای اقتصادی و تولیدی به سر می‌برد.
کارخانه‌ای که از بدو تاسیس سه بار تعطیل شده و در حال حاضر نیز به دور از هیاهوی چرخ ماشین‌آلات و جنب و جوش کارگران در گوشه‌ای آرام گرفته است.

پایام پیام

خروج از نسخه موبایل