گلونی

پرفورمنس «زنی درانتهای غزل» اجرا می‌شود

اجرای پوفورمنس «زنی درانتهای غزل» از ٢۴ دی در نگارخانه اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، این اثر در سه فصل متفاوت به نمایش گذاشته خواهد شد که فصل اول آن نوستالوژی کودکی، فصل دوم زن معاصر و فصل سوم خالق مهربان نام دارد.
همچنین عنوان زنی درانتهای غزل از مجموعه‌ی «مرد بی مورد محمد سعید میرزایی »استخراج شده. در واقع طراح این اثر هنری برای رویدادهای موجود در این  پوفورمنس که ازجامعه و ادبیات معاصر استنباط شده ،ریشه‌ی تاریخی قائل شده است.
لیلا آقاسی که طراحی این اثر را به عهده دارد در خصوص پوفورمنس «زنی درانتهای غزل»  اظهار داشت: در این مقطع زمانی هنر معاصر بیش ازهر زمان، درصدد تأثیرگذاشتن بر مخاطب است و ایجاد ارتباط بین مخاطب و اثر هنری اهمیت زیادی دارد.به همین سبب هنرمند رسانه‌های مختلف و سبک‌های گوناگون هنری را درجهت گفت وگو با مخاطب به کار می‌گیرد.
وی درادامه افزود: در چیدمان این پرفورمنس، به ارائه متفاوت عکاسی دریک چیدمان مفهومی با موضوع زن توجه شده است. این چیدمان در بستر یک دامن چهل تکه که استعاره‌ای از هنر زنان سرزمینمان می‌باشد موضوع را به صورت نمادین ارائه می‌دهد.
لیلا آقاسی با بیان اینکه مخاطب با مواجه با اثر و تحولات پیش رو، با برداشت شخصی به تعامل با آن می‌پردازد گفت: این پروژه با بهره‌گیری از ادبیات، جامعه معاصر و با رویکرد مخاطب محور، تجربه‌ای مملو ازدیروز، امروز و فرداهای زن معاصر را همچون میراثی که ازگذشته به آینده می‌پیوندد به اشتراک گذاشته ودریک اجرای بی وقفه‌ی چهارساعته حضور مخاطب رابرای درنگی هرچند کوتاه مغتنم می‌شمارد.
پرفورمنس زنی در انتهای غزل با طراحی و اجرای لیلا آقاسی،سهیلا طیبی و سحرافشار از ٢۴  تا  ٢۶ دی ماه ،ساعت ١٧ االی ٢٠ درگالری یک  فرهنگ‌سرای نیاوران اجرا خواهد شد و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل