گلونی

کمپینی متفاوت برای کودکان کار

 «یک ماژیک بردار. یک لبخند بکش و شادی را به کودکان کار هدیه کن». این شعار اصلی کمپینی است که با هدف شاد کردن کودکان کار با همراهی انجمن حمایت از کودکان کار در مجموعه شعب رستوران‌های شیلا در تهران برگزار می‌شود.

پایگاه خبری گلونی در معرفی کمپین از مردم دعوت شده تا با کشیدن یک لبخند روی برگه‌های مخصوص و چسباندن آن روی بورد مخصوص این رستوران‌ها به تامین هزینه بازی تعدادی از کودکان کار در یک مرکز تفریحی کمک کنند. کودکان کار، یکی از مظلوم‌ترین گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند. مرکز آمار ایران از سال ۸۵ آمار کودکان کار را یک میلیون و هفتصد هزار نفر اعلام کرده و برخی معتقدند این آمار در حال حاضر بیشتر شده است.

مرضیه سیروس مدیر ارتباطات انجمن حمایت از کودکان کار می‌گوید:« کودکان کار مثل همه دیگر بچه‌ها، حق بازی و شادی دارند. ساعات کار کودک، زندگی در محیط پر از آسیب و مشکلات خانوادگی، همه، نیاز کودک را به داشتن فضای شادی و تفریح بیشتر می‌کند. فراموش نکنیم این کودکان فارغ از اینکه مجبور به کار هستند، مثل بقیه کودکان نیازمند شادی و بازی اند. کار کودک، بازی است و ما باید آن را به کودکان برگردانیم».

وی همچنین درباره کمپین‌های می‌گوید: «این کمپین‌ها همه بهانه‌ای می‌شود برای دقت بیشتر ما به معضل کار کودک و اینکه افرادی را که در این حوزه دغدغه دارند به هم مرتبط کنند. از سویی دیگر باعث آشنایی بیشتر اقشار مختلف جامعه با سمن‌های فعال در این حوزه می‌شود. باید مدنظر داشت سازمان‌های مردم نهادی چون انجمن حمایت از کودکان کار از بدو تاسیس تا کنون با همراهی حامیان خود بوده که توانسته اند به اهداف خود برسند و سهمی از دنیای کودکی کودکان را به آنها برگردانند».

بابک رستگار قائم مقام مدیرعامل مجموعه رستوران‌های شیلا حساسیت به مسائل روز اجتماعی را یک وظیفه عمومی می‌داند و می‌گوید:« به نظر می‌رسد فعالیت گسترده بخش خصوصی در این حوزه‌ها می‌تواند بخشی از این مشکلات را در جامعه برطرف کند. کمترین فعالیتی که در این زمینه می‌تواند انجام شود آگاهی بخشی جامعه نسبت به معضلات روز است. کمپین‌های این‌چنینی می‌توانند یکی از اصلی‌ترین راهکارها در حوزه تغییر رفتار اجتماعی باشند»

رستگار درباره انگیزه این مجموعه رستوران‌ها از پرداختن به معضل کودکان کار می‌گوید:« مجموعه فست فودهای زنجیره‌ای شیلا همواره نسبت به مشکلات و مسائل روز اجتماع حساس است و علاقه‌مند بوده تا در این راستا فعالیت‌هایی را داشته باشد. با توجه به اینکه شیلا دارای ۱۸ شعبه در اکثر مناطق تهران است تصمیم بر آن شد تا در راستای مسئولیت اجتماعی با همکاری انجمن حمایت از کودکان کار کمپیینی را برای آگاهی بخشی جامعه و کمک به کودکان کار انجام دهیم. کمپین بنشان به لبش لبخند خدمت کوچکی است از طرف مجموعه فست فودهای زنجیره‌ای شیلا به قشر مظلوم و آسیب‌پذیر کودکان کار».

در دنیای امروز صاحبان بسیاری از کسب و کارها تلاش می‌کنند با اختصاص بخشی از فعالیت‌های خود به رویدادهای خیریه از جمله در حوزه‌های زیست محیطی و انسان دوستانه توجه افراد را به معضلات جلب کنند و با ارائه راهکارهای مختلف آینده بهتری برای جهان بسازند. وجود کودکان کار از جمله معضلات کمتر دیده شده ایران است. این کمپین تلاش دارد بخشی از نیازهای این قشر را یادآور شود و تا حد ممکن به آن رسیدگی کند. انجمن‌های حامی این کودکان نیز برای ایفای نقش خود به کمک‌های مردمی نیاز دارند.

 کمپین «بنشان به لبش لبخند» از ۱۴ تا ۲۷ دی ماه اجرا می‌شود اما به گفته مدیران این مجموعه رستوانی همکاری با «انجمن حمایت از کودکان کار» پس از این برنامه نیز ادامه خواهد یافت.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل