گلونی

آوای شورانگیز برای بانوان اجرا می‌کند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه موسیقی سنتی آوای شورانگیز (ویژه بانوان) به سرپرست آوا پازوکی جمعه ١٨ دی ماه ساعت ۱۳/۳ در سالن خلیج‌فارس به روی صحنه می‌رود و  برای علاقمندان ٨ قطعه خاطره‌انگیز را اجرا خواهد کرد.

این کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد و قطعاتی چون گریزان، خوش آمدی، نگاه، ای زلف سرکجت، از آهنگسازانی چون عطاالله خرم ، همایون خرم، کیوان ساکت، نصرالله زرین‌پنجه، علی اکبر شیدا، پرویز اتابکی و مرتضی نی‌داودی با اشعاری از ناصر صفا الهی، هما میرافشار، ملک‌الشعرای بهار، فریدون مشیری و حسام‌السلطنه اجرا می‌شود.

قابل ذکر است علاقمندان برای تهیه بلیط این برنامه می‌توانند ازطریق سایت ایران کنسرت اقدام نمایند.

عطاءالله خرم
عطاءالله خرم (زاده دوازدهم فروردین ۱۳۰۵- درگذشته ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳) نوازنده ویولن و آهنگساز ایرانی بود.
عطاءالله خرم آهنگساز پرکار و خلاق و آفریننده ملودی‌های زیبا و جاودانه ایرانی از جوانی به راهنمایی دایی خود با موسیقی آشنا شد و مدتی با روبیک گریگوریان و نیز ابوالحسن صبا کار کرد.
ترانه‌های بسیاری برای خوانندگانی مانند ویگن و محمدرضا شجریان آهنگ ساخت که در زمان خود بسیار مورد استقبال قرار گرفتند و از میان آن‌ها چندین ترانه جاودانه شدند و بیادگار مانده‌است. در زمره صدها اثر او می‌توان از بارون بارونه، شاه دوماد،شکوفه ها،بی ستاره ها،دوکبوتر،کجاوه، ساقی،دختردریاورقیب باصدای ویگن وطلسم آرزوها باصدای عارف ولاله وگل باصدای ایرج و نیز ترانه پرستو با صدای منوچهر سخایی یاد کرد.وی مدت‌ها رهبر ارکستر جاز رادیو ایران بود.
در سال‌های پیش از مرگ در لس آنجلس زندگی می‌کرد و نیز چند جلد کتاب (گلستان موسیقی و همچنین ردیف‌های موسیقی ایرانی) در مورد تاریخ موسیقی ایران منتشر کرد.
. عطاءالله خرم در سن ۸۷ سالگی بر روی تخت بیمارستان در حالی که از بیماری سرطان رنج می‌برد در نیمه دوم ماه آوریل از سال ۲۰۱۴ (برابر با ۱۳۹۳ خورشیدی) چشم از جهان فروبست.
«چشم تو» از آخرین ساخته‌های خرم بود که در چهارمین سالگرد درگذشت او منتشر شد خوانندهٔ این اثر «فرشاد رباط» و ترانه‌سرای آن «امیل» می‌باشد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل