این مورد در کشور ما نیست

امروز خیلی خبرهای باحالی داریم. خبر اول درباره کار ما ایرانی‌هاست.
مرکز آمار ایران خبر داده است که ما روزانه ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه کار می‌کنیم و بقیه‌اش را ول می‌گردیم.
الان نروید بگویید ساکی به ایرانی‌ها و کورش توهین کرد و گفت ایرانی‌ها تن‌پرورند چون اگر مثلا در اوقات بیکاری کتاب می‌خواندیم باید سرانه مطالعه‌مان بالا می‌بود، اما نیست. پس ما ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه کار می‌کنیم و بقیه‌اش را ول می‌چرخیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۹ میلیون ایرانی کم‌تحرک هستند، ۴۷ میلیون نفر رژیم غذایی ناسالم دارند و نمک، چربی و قند بیش از حد مصرف می‌کنند و مصرف میوه، سبزی و لبنیات آن‌ها کمتر از حد لازم است.
با ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه کار در روز باید هم کم‌تحرک باشیم.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۸درصد مردم تغذیه ناسالم دارند و ۴۴درصد مرگ‌های قبل از ۷۰ سالگی به تغذیه نامناسب و بیماری‌های غیرواگیر ناشی از آن مرتبط است.
کسی که ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه کار روزانه می‌کند باید وقت کافی داشته باشد برای رسیدن به خودش اما گویا ما این وقت را هم نداریم. چرا؟ عرض می‌کنم.

۲۲ میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند.
این خبر را دیروز هم نقل کردم و هر روز نقل می‌کنم شاید کمی خجالت بکشیم از خودمان. یعنی این قدر که تلگرام برایمان مهم است اگر وضع هوا بود الان وضع‌مان این نبود. ما نشسته‌ایم کلش بازی می‌کنیم و در تگلرام می‌چرخیم بعد دیگران سر ما دعوا می‌کنند.

خبر آخر هم این که فیلم «خانه دختر» که در جشنواره سال گذشته به نمایش درآمد توقیف شد.
یعنی خود ارشاد به طور خودجوش توقیفش کرد. به نظرم کار خوبی هم کرد چون فیلم درباره چیزی است که اصلا و ابدا و مطلقا در جامعه وجود ندارد. یعنی شما بگو یک مورد. حتی یک مورد هم نیست. نیم مورد هم نیست. یعنی ربع مورد هم اگر بود حق با عوامل خانه دختر است اما نیست اصلا وجود ندارد که مادر داماد بخواهد عروس آینده را ببرد پیش یک دکتر تا… حیف که بچه نشسته وگرنه داستان را می‌گفتم تا شما هم شهادت بدهید که این مورد در کشور ما نیست.

باقی بقای‌تان / چیزنا دات آی‌ار chizna.ir

پایان پیام

کد خبر : 10811 ساعت خبر : 7:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10811
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات