بازگشت «صورت زخمی» به روی پرده

بازگشت «صورت زخمی» به روی پرده
فیلم «صورت زخمی» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، یکصد و چهل و پنجمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان که دوشنبه ۲۱ دی در تالار استاد ناصری برگزار خواهد شد، به نمایش فیلم «صورت زخمی» (Scarface) ساخته هوارد هاکس اختصاص دارد. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور خسرو دهقان برگزار خواهد شد.
«صورت زخمی» محصول سال ۱۹۳۲ و مدت زمان آن ۹۳ دقیقه است. پل مونی، آن دواراک، اسگود پرکینز، بوریس کارلوف، کارن مورلی، دنیس اوکیف، داگلاس والتن، پائول فیکس و.. در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
«صورت زخمی» ساعت ۱۷:۳۰ دوشنبه ۲۱ دی در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران به روی پرده می‌رود.

پایان پیام بازگشت «صورت زخمی» به روی پرده

زندگی نامه هوارد هاکس

هاوارد وینچستر هاکس  (زاده ۳۰ مه ۱۸۹۶ – درگذشته ۲۶ دسامبر ۱۹۷۷) کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس فیلم شهیر آمریکایی دوران طلایی هالیوود است.

هاکس از نظر اکثر منتقدین سینمایی از جمله کارگردانان مولف به‌شمار می‌رود که همواره امضای شخصی خود را در آثار سینمایی‌اش دارد. از آثار معروف این کارگردان بزرگ می‌توان فیلم‌های فاخری چون ریو براو، بزرگ کردن بچه، داشتن و نداشتن و هاتاری! نام برد.
هاوارد هاکس در سال ۱۸۹۶ در ایندیانای آمریکا به دنیا آمد. تا پیش از گرایش به سینما در جنگ جهانی اول خلبان بود و از ۱۹۱۹ به‌عنوان دستیار صحنه در کمپانی «مری‌پیکفورد» کار سینما را آغاز کرد. بین سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۲۵ به تدوینگری فیلم، سپس فیلمنامه‌نویسی و سرانجام دستیار کارگردانی ارتقاء یافت.
در این مرحله کمپانی مری‌پیکفورد را ترک کرد و به‌عنوان کارگردان قراردادی به کمپانی «فاکس فیلم کژپوریشن» پیوست. در آنجا هفت فیلم صامت ساخت. پس از پیدایش صدا بود که هاکس اعتباری یافت و توانست قراردادهای درازمدتی با استودیوها ببندد. او تا سال ۱۹۷۰ حدود ۵۰ فیلم را کارگردانی کرد. هاوارد هاکس سال ۱۹۷۷ در کالیفرنیا درگذشت.

کد خبر : 11790 ساعت خبر : 3:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11790
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات