تئاتری که از سوی ترکیه لغو شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، قطب الدین صادقی از حضور نیافتن نمایش «سپیدمند» در جشنواره تئا‌تر فجر به دلیل نابسامانی اوضاع سیاسی در ترکیه و اجازه نیافتن هنرمندان ترکیه‌ای برای سفر به ایران خبر داد.
قطب‌الدین صادقی نویسنده و کارگردان تئا‌تر که قرار بود با نمایش «سپیدمند» در بخش بین الملل جشنواره تئا‌تر فجر حضور یابد درباره انصراف این اثر نمایشی از جشنواره گفت: نمایش «سپیدمند» قرار بود به صورت محصول مشترک ایران و ترکیه در بخش بین الملل جشنواره روی صحنه برود.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل شرایط نابسامان سیاسی – نظامی که در ترکیه وجود دارد دولت این کشور به هنرمندان این گروه نمایشی اجازه مسافرت به ایران را نمی‌دهد. دولت ترکیه حرکت یک اتوبوس هنرمند به ایران را سیاسی می‌داند و از لحاظ امنیتی اجازه نمی‌دهد که آن‌ها برای حضور در جشنواره به ایران بیایند. به همین جهت گروه بازیگران و دیگر عوامل این نمایش روز گذشته با ‌‌نهایت تاسف از من عذرخواهی کرده و انصراف خودشان را از حضور در جشنواره تئا‌تر فجر اعلام کردند.

این پژوهشگر تئا‌تر یادآور شد: به همین جهت من به مسئولان جشنواره پیشنهاد دادم به جای این نمایش نمایش «بی‌تو بهتر» را که بر پایه یک داستان واقعی نوشته شده و درباره بازماندگان بمباران شیمیایی سردشت است، جایگزین کنم. این نمایش می‌تواند به جای بخش بین الملل در بخش مه‌مان جشنواره هم حضور پیدا کند اما متاسفانه با اجرای این نمایش موافقت نمی‌شود.

وی در پایان متذکر شد: بازیگران این نمایش سه ماه به صورت رایگان و بدون دریافت دستمزد وقت و انرژیشان را برای اجرای این نمایش در سردشت و مهاباد گذاشتند و بسیار علاقه‌مند هستند تا فرصتی فراهم شود که در جشنواره تئا‌تر فجر نیز به صحنه بروند و از این طریق روحیه بگیرند اما متاسفانه دبیر جشنواره با درخواست من موافقت نکرده است. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا این نمایش بتواند در جشنواره اجرا شده تا حداقل دلگرمی برای گروه نمایش به وجود بیاید.

«سپیدمند» چندی پیش در سومین دوره جشنواره تئا‌تر «آمد» در شهر دیاربکر (آمد) که بزرگ‌ترین شهر کردستان ترکیه است به صحنه رفته و مورد استقبال قرار گرفته بود.

پایان پیام

کد خبر : 11858 ساعت خبر : 11:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11858
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات