داوری‌ آثار موسیقی ایرانی و کلاسیک

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سی‌ویکمین جشنوارهٔ موسیقی فجر، نخستین جلسهٔ داوری آثار بخش کلاسیک با حضور داوران این بخش برگزار شد.

هوشنگ کامکار، نادر مشایخی، محمد میرزمانی، رافائل میناسکانیان، بردیا کیارس، سیاوش ظهیرالدینی، مهرداد عالمی، امین زمانخان، مهرک صفاییه، میلاد عمرانلو، پژمان اختیاری، بهنام ابوالقاسم، تینا جامه‌گرمی و علی جعفری پویان از جمله داوران این بخش در این جلسه حضور داشتند.

گفتنی است در این میان «علی جعفری پویان» به خاطر آغاز تور کنسرت‌های خود همراه با یکی از خوانندگان نامدار از داوری در سی‌ویکمین جشنوارهٔ موسیقی فجر انصراف داده است.

اما در داوری آثار موسیقی ایرانی، هنرمندانی چون میلاد کیایی، حسام‌الدین سراج، شروین مهاجر، پویا سرایی و بهزاد رواقی تعدادی از آلبوم‌های باکلام موسیقی ایرانی را مورد بررسی و انتخاب قرار دادند.

در سی‌ویکمین جشنوارهٔ موسیقی فجر برای اولین بار داوری آلبوم‌های آثار شنیداری با هدف ترغیب و تشویق فعالان حوزهٔ موسیقی به تولید آثار ارزشمند و افزایش سطح کمی و کیفی این آثار صورت می‌گیرد.

در این دوره تمامی آلبوم‌های موسیقی در شاخه‌های موسیقی ایرانی، کلاسیک، نواحی، پاپ و موسیقی تلفیقی گردآوری شده است و پس از طی مراحل انتخاب داوری بهترین‌ها گزینش و در مراسم اختتام جشنواره معرفی و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

پایان پیام

جشنواره موسیقی فجر

جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۶۴ و با نام اولیه «جشنواره سراسری سرود و آهنگ‌های انقلابی» شکل گرفت و اولین دوره آن با شرکت ۲۰ گروه در تهران برگزار شد. پس از چهار سال یعنی در سال ۱۳۶۸ دوره پنجم آن با طراحی آرم و نشانه و نماد و با عنوان «پنجمین جشنواره موسیقی فجر» ادامه یافت.

در سال ۱۳۷۰ و در هفتمین دوره خود، این جشنواره برای اولین بار شکل بین‌المللی به خود گرفت و بخش «معرفی موسیقی ملل مسلمان» به آن اضافه شد و گروه‌های موسیقی از تاجیکستان (گروه استاد آدینه هاشم‌اف و گروه دولتمند خالف)، هند (با رهبری استاد بسم‌الله خان نوازنده مشهور شهنای) و آذربایجان (استاد هابیل علی‌اف و آواز نصرالله ناصح پور در آن به اجرای برنامه پرداختند و از آن پس هر ساله جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه‌های موسیقی از کشورهای مختلف دنیا شد.

کد خبر : 11933 ساعت خبر : 1:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11933
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات