دیدار جنتی از خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر “علی جنتی” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی، شب گذشته نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی‌خان فراهانی» به کارگردانی علی رفیعی را تماشا کردند.
این نمایش که از آبان‌ماه‌ روی صحنه تالار وحدت رفته پیش‌تر میزبان سیدحسن هاشمی، ‌وزیر بهداشت، حسین فریدون، دستیار ارشد رئیس‌جمهور و علی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی بوده است.
نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی‌خان فراهانی» با بازی مهدی سلطانی در نقش امیرکبیر و ‌سیامک صفری در نقش جامه‌دار تا پایان دی‌ماه در تالار وحدت ادامه دارد.

جشنوارهٔ فیلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۸ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در سال ۱۳۹۸ بود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
این جشنواره در دو بخش سینمای ایران و جهان فعالیت می‌کند؛ که هر کدام به دسته‌بندی دیگری تقسیم می‌شود.
بخش سینمای ایران:
سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)
نگاه نو (فیلم‌های اول)
سینما حقیقت (آثار مستند سینمایی)
هنر و تجربه (تجربه اول)
انیمیشن (این بخش از دوره سی و چهارم یعنی سال ۱۳۹۴ به بعد اضافه گردید)
بخش سینمای جهان:
جام جهان‌نما
سینما سعادت
جشنواره جشنواره‌ها
نمایش‌های ویژه
جلوه گاه شرق
تاکنون سی و هشت دوره از جشنواره فیلم فجر برگزار شده‌است، سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد.
جوایز
در بخش جوایز از دوره پنجم به برندگان «لوح زرین» اهدا شد و عنوان «سیمرغ» از هفتمین دوره جشنواره به صورت جدی مطرح گردید که تا امروز ادامه داشته‌است. در حال حاضر «دیپلم افتخار» دیگر جایزه جشنواره فیلم فجر است.

پایان پیام

کد خبر : 11107 ساعت خبر : 12:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11107
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات