گلونی

«زنی در انتهای غزل» اجرا شد

اجرای پرفورمنس «زنی در انتهای غزل» از ٢۴ دی‌ماه در گالری شماره یک فرهنگ‌سرای نیاوران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سحر افشار یکی از طراحان این اثر هنری با بیان اینکه این اثر درسه فصل متفاوت برای مخاطبان اجرا شده است در خصوص تفاوت فصل‌های مختلف این پرفورمنس گفت: فصل اول این اثر نوستالژی کودکی، فصل دوم زن معاصر نام دارد و فصل سوم آن در واقع به مخاطب واگذار شده تا خودش در خصوص کار بیاندیشد.

وی درادامه افزود: من و همکاران در این نمایش دوست داشتیم زن و مشکلاتش را درآثار هنری نشان بدهیم به همین دلیل با هم فکری هم و با توجه به بررسی فرهنگ عامه مردم و ادبیات و اشعار شاعران زن  معاصر چون فروغ فرخزاد، درقالب تصویر عکاسی و یک اجرای کوتاه بصورت اثر پوفورمنس برای مخاطبان اجرا کردیم.

سهیلا طیبی دیگر طراح این اثر پرفورمنس، نیز بیان کرد: زنان جامعه ما تفکراتی چون مادر بودن، پرستار بودن، همسر بودن و… را درطول تاریخ به دوش کشیده‌اند. این قالب‌ها برای هر زنی باعث افتخار است ولی مهم این است که زنان جامعه مهم‌ترین موضوع که انسان بودن و حقوق خودشان است را فراموش کرده‌اند.

یک اجرای بی‌وقفه‌ی چهارساعته

وی درادامه افزود: چیدمان پرفورمنس، زنی در انتهای غزل به ارائه متفاوت عکاسی در یک چیدمان مفهومی با موضوع زن پرداخته است. این چیدمان در بستر یک دامن چهل تکه که استعاره‌ای ازهنر زنان سرزمینمان می‌باشد به ارائه‌ی نمادین موضوع پرداخته است و زن را وادار به خودشناسی می‌نماید. این اثر همچنین بارویکرد مخاطب محور، تجربه‌ای مملو ازدیروز، امروز و فرداهای زن معاصر را همچون میراثی که ازگذشته به آینده می‌پیوندد به اشتراک گذاشته و در یک اجرای بی‌وقفه‌ی چهارساعته حضور مخاطب را برای درنگی هرچند کوتاه مغتنم می‌شمارد.

طیبی همچنین در خصوص انتخاب گالری فرهنگ‌سرای نیاوران برای اجرای این اثر گفت: آن چیزی که به آن فکر می‌کردیم و فضایی که به آن نیاز داشتیم همین فضا بود. باید بگویم گالری نیاوران بهترین مکان ممکن برای اجرای چنین اثری به شمار می‌رود و به واقع از این انتخاب خوشحالیم. چرا که مخاطب در چنین فضایی ارتباط خوبی با اثر پیدا می‌‌کند.

گفتنی است پرفورمنس زنی درانتهای غزل با طراحی و اجرای لیلا آقاسی، سهیلا طیبی و سحر افشار تا ٢۶دی ماه ازساعت ١۶ تا ٢٠  در گالری یک فرهنگ‌سرای ‌نیاوران اجرا می‌شود و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل