سالار عقیلی برای تختی می‌خواند

پس از ۴۸ سال از درگذشت «جهان پهلوان تختی»، برای نخستین بار قطعه موسیقی یادبود این بزرگمرد، توسط «ارکستر سمفونیک تهران»، در عصر جمعه ساعت ۱۶ در مراسم اختتامیه جام تختی اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، پس از کسب مجوز از مراجع ذیصلاح، قطعه موسیقی «جهان پهلوان تختی» برای علاقمندان به ورزش ملی کشور اجرا می‌شود.
پس از ۴۸ سال از درگذشت تختی، این اولین باری است که به یادبود این مرد جاودان، مردم‌دار و اخلاق‌گرای تاریخ ورزش ایران، قطعه موسیقی اختصاصی ساخته شده و از سوی ارکستر رسمی کشور اجرا می‌شود.
سالار عقیلی از خوانندگان مطرح و مشهور کشور نیز به عنوان خواننده این قطعه موسیقی، ارکستر سمفونیک تهران را همراهی می‌کند.
حضور عموم علاقمندان به ورزش ملی کشور در سالن رقابت ها رایگان است.

پایان پیام

غلامرضا تختی

غلامرضا تختی (زادهٔ ۵ شهریور ۱۳۰۹ در تهران – درگذشتهٔ ۱۷ دی ۱۳۴۶ در تهران) ملقب به جهان‌پهلوان، کشتی‌گیر اهل ایران بود. در فرهنگ ورزشی ایران، برخی وی را نماد پهلوانی می‌دانند.

 تختی برای چند دهه از چهره‌های مشهور فرهنگ عامه ایرانیان بود. او همچنین فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران بود.
امضای تختی
تختی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن به همراه امامعلی حبیبی نخستین مدال‌های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک را کسب کرد. او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی در فهرست برترین‌های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد.
وی یکی از سه کشتی‌گیر ایرانی (در کنار امامعلی حبیبی و عبدالله موحد) است که تصویر آن‌ها در تالار افتخارات فیلا نصب شده‌است. قبر تختی در ابن بابویه شهر ری واقع شده‌است
تختی در ۱۷ دی ۱۳۴۶ در اتاق‌اش در هتل آتلانتیک تهران درگذشت. او دو روز پیش از مرگ‌اش یعنی ۱۵ دی، وصیت‌نامه اش را در دفترخانه اسناد رسمی شماره ۲۰۲ تحت شمارهٔ ۳۴۲۸ و با تعیین کاظم حسیبی به عنوان سرپرست فرزندش بابک (که تنها ۴ ماه داشت)؛ به ثبت رسانده بود.

کد خبر : 12054 ساعت خبر : 8:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12054
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات