شادیانه‌های کامکارها در جشنواره فجر

صبح امروز نشست خبری “هوشنگ کامکار” سرپرست گروه موسیقی کامکارها به مناسبت کنسرت این گروه در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، “هوشنگ کامکار” در ابتدای نشست توضیح داد: خیلی خوشحال هستم که امسال جشنواره موسیقی فجر متوازن با دیگر جشنواره های رسمی کشورهای دیگر برگزار می شود. هم چنین گروه کامکارها این افتخار را داشته که طی سال‌های اخیر در اغلب فستیوال‌های معتبر دنیا شرکت کند بنابراین آگاهی دارد که این دوره از جشنواره از چه کیفیتی برخوردار است.

وی افزود: در جشنواره‌های معتبری که در حوزه موسیقی برگزار می شود، همواره گروه‌ها و نوازنده‌های شناخته شده‌ای حضور دارند. البته که در اغلب این رویدادها فضای کار به شکلی نیست که همه گروه‌های موسیقی در آن شرکت کنند، بلکه این تاثیرگذارترین گروه‌ها و بهترین گروه‌های موسیقی هستند که در جشنواره شرکت می‌کنند. اتفاقاً ما هم به همین دلیل در جشنواره حضور پیدا کرده‌ایم و از مسئولان جشنواره تشکر می‌کنیم که گروه ما را برای این دوره انتخاب کردند.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: گروه کامکارها سعی کرده در کنسرت خود در جشنواره موسیقی فجر، زیباترین و شادترین کارهایش را برای مردم هنردوست ایران اجرا کند که به نوعی با نام شادیانه‌های کامکارها اجرا خواهد شد. قطعات در این کنسرت ما شادیانه‌های خود را به دو زبان فارسی و کردی با شکل و شمایلی پرتحرک و جذاب به مخاطبان ارائه خواهیم داد.

وی افزود: بسیار خوشحالیم که گروه‌های موسیقی شرکت کننده در جشنواره موسیقی فجر امسال، گروه‌های حرفه‌ای هستند. گروه هایی که تاکنون برنامه‌های متعددی را در عرصه‌های حرفه‌ای و در سطح بین الملل اجرا کرده‌اند.

سرپرست گروه کامکارها در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: امیدواریم این روشی که برای برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در نظر گرفته شده، روندی مستمر باشد و این جشنواره بتواند به اندازه جشنواره فیلم فجر اعتباری قابل توجه را در جریان فعالیت‌های موسیقی کشورمان پیدا کند. البته این امیدواری وجود دارد که در سال آینده گروه‌های مختلف دیگری هم حضور موثر داشته باشند.

هوشنگ کامکار در ادامه سخنانش افزود: متاسفانه در سال‌های قبل فضای حرفه‌ای در کار حکمفرما نبود و ما می‌دیدیم که تعداد زیادی هنرمند در آن شرکت می‌کردند، در حالی که ما باید بدانیم نفس و ذات جشنواره با مسابقه فرق می‌کند.

عضو خانه موسیقی در ادامه گفت: وقتی مخاطبان به درون جشنواره می‌آیند و شاهد این هستند که در یک برنامه موسیقایی جشنواره‌ای فقط چند نفر تماشاگر حضور دارد، این به خودی خود از اعتبار جشنواره می‌کاهد. خوشبختانه امسال سعی شده که به جشنواره موسیقی فجر شخصیت بالاتری داده شود و گروه کامکارها نیز به همین دلیل در این رویداد حضور دارد.

وی افزود: من معتقدم امسال از نظر موسیقی، سال تاریخ‌سازی برای ملت ایران است و این بالاترین دلیلی بود که باعث شد گروه کامکارها هماهنگ با ستاد جشنواره موسیقی فجر در این رویداد حضور داشته باشد.

هوشنگ کامکار در این نشست به کنسرت تک‌نوازی “اردوان کامکار” نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل آلودگی بیش از حد هوای تهران و بیماری تنفسی که برای فرزند اردوان و خود او وجود دارد، آنها به شمال کشور سفر کردند و من به نمایندگی از او درباره کنسرت برادرم در جشنواره موسیقی فجر توضیحاتی را ارائه می‌دهم‌.

وی عنوان کرد: “اردوان کامکار” هم همسو با نظرات ما به دلیل اینکه قرار است یک فستیوال حرفه‌ای در موسیقی کشور برگزار شود، در این دوره از جشنواره حضور پیدا کرد در غعیر این صورت همه می دانند او به هیچ وجه در جشنواره‌های هنری شرکت نمی‌کند. به هر حال قطعاتی که او در این کنسرت اجرا می‌کند. اردوان قصد دارد بهترین کارها را در این زمینه اجرا کند و بنده شاهد هستم که وی شب و روز برای این کنسرت زمان می‌گذارد تا بتواند از نظر تکنیک، محتوا و جذب مخاطب بهترین کار را به جشنواره ارائه دهد.

کامکار گفت: متاسفانه برخی از کنسرت‌ها فقط برای فروش بلیت بیشتر، دست به هر کاری می زنند تا کارهای خود را به مخاطب نشان دهند که به نظر من این موضوع جالب نیست. برای ما مهم این است که مخاطب را جذب کنیم تا آن ها از زیبایی ملودی لذت ببرند.

وی افزود: اگر کمی دقت کنید می‌بینید وقتی گروه کامکارها کنسرتی را برگزار می کند، مخاطبان نه به خاطر خواننده و یا شخص خاصی به سالن مراجعه می‌کنند بلکه آن ها به خاطر گروه کامکارها وارد سالن موسیقی می‌شوند.

کامکار در انتها خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته، در بین هر یک از قطعات، هریک از اعضا تک نوازی‌های خاص خود را دارند و در مجموع رپرتوآور اجرا شده کارهای جذاب و شادی هستند که مطمئنم مخاطبان از آن خشنود خواهند شد.

 پایان پیام

کد خبر : 10978 ساعت خبر : 7:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10978
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات