«لاک قرمز» قصه‌ای از زندگی روزانه مردم

کارگردان «لاک قرمز» معتقد است به دلیل این که قصه این فیلم برداشتی از زندگی روزانه مردم است، مخاطبان به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدجمال سیدحاتمی درباره فیلمش گفت: «لاک قرمز» ساختار و روایت متفاوتی دارد که برای مخاطبان جذاب خواهد بود.
فیلم سینمایی «لاک قرمز» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی که تهیه‌کنندگی آن بر عهده کامران مجیدی است در ژانر اجتماعی به تولید رسیده است.
پانته‌آ پناهی‌ها ، پردیس احمدیه ، مسعود کرامتی ، بهنام تشکر و رسول نقوی از بازیگران این فیلم هستند.
خلاصه داستان: دخترک تازه به انگشتانش لاک زده بود که روزگار صورتش را نقاشی کرد.
سیدجمال سیدحاتمی و کامران مجیدی پیش از این در فیلم«آواز گنجشک‌ها» و چند فیلم دیگر با هم همکاری داشته‌اند. مجیدی تهیه‌کننده دو تله فیلم «اوقات مشترک آنها» و «انگشتر» نیز بوده است.

لاک قرمز
لاک قرمز فیلمی به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی، نویسندگی امیر عبدی و تهیه‌کننده کامران مجیدی محصول سال ۱۳۹۴ است. «لاک قرمز» مضمونی اجتماعی دارد و در مورد خانواده، ارتباط والدین با فرزندان و معضلات جامعه است.
این فیلم برای حضور در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد و نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش نگاه نو این جشنواره شد.
داستان
اکرم به همراه پدرش ارسلان، مادرش اعظم، برادرش اسماعیل، و خواهر کوچک اش الهام در یک خانهٔ قدیمی، در محله ای فقیر نشین و پایین شهر زندگی می‌کنند. آنها وضع مالی خوبی ندارند، چرا که تمام سرمایه اشان را از شغل پدر خانواده به دست می‌آورند و او سازندهٔ عروسک‌های چوبی است و حتی اجازه کار کردن دیگر اعضای خانواده را هم نمی‌دهد.
در هر حال آنها زندگی آرامی دارند تا اینکه یک روز پدر خانواده، ارسلان که در حال درست کردن آنتن تلویزیون بود ناگهان از پشت بام خانه سقوط می‌کند و جلوی چشم همهٔ اعضای خانواده جان به جان آفرین تسلیم می‌کند. چندی بعد، درحالی این خانواده در اوضاع مالی بدی به سر می‌برد و حتی پول برای خرید مایحتاج خود را ندارند، صاحبخانه اشان که چهار ماه است اجاره ای از آنها دریافت نکرده به سراغ آنها می‌آید.

 

پایان پیام

کد خبر : 11641 ساعت خبر : 2:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11641
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات