هنگامه اخوان و جشنواره موسیقی فجر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هنگامه اخوان خوانندهٔ موسیقی سنتی ایران که در سی‌ویکمین جشنوارهٔ موسیقی فجر برای بانوان به اجرای برنامه خواهد پرداخت، در نشست خبری خود دربارهٔ برنامهٔ اجرایی‌اش در جشنواره و همچنین مشکلات فعالان زن موزیسین سخن گفت.

وی در ابتدای این نشست خبری که به بهانه کنسرت گروه «بهار» در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد، توضیح داد: «چندین سال بود که در جشنواره‌های مختلف موسیقی کشور حضور نداشتم؛ اما در این دوره از جشنواره بود که با دعوت برادرم حمیدرضا نوربخش مجاب شدم تا بعد از سال‌ها غیبت در این رویداد موسیقایی حضور داشته باشم.»

این بانوی آوازخوان به این مساله اشاره کرد که در این برنامه، تعدادی از قطعات قدیمی خود را با تنظیمی جدید اجرا خواهد کرد: «هیچ آهنگسازی حاضر به آهنگسازی برای بانوان نیست و اگر هم باشد، خوانندگان زن توانایی پرداخت هزینه‌های این ماجرا را ندارند؛ از آن طرف ما دیگر آهنگساز مطرحی نداریم که بخواهیم با استفاده از آثار آن‌ها، آهنگ‌های جدید را در کنسرت‌هایمان اجرا کنیم.»

متاسفانه زنان موسیقی‌دان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند

او همچنین به مشکلاتی که در زمینهٔ برگزاری کنسرت‌های بانوان وجود دارد، اشاره کرد و گفت: «متاسفانه زنان موسیقی‌دان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که از جملهٔ آن می‌توان به کمبود سالن اشاره کرد؛. ای کاش سالنی برای اجرای بانوان در نظر گرفته می‌شد. ما اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که موسیقی تبدیل به یک تجارت شده است و همه آن چیزی که توسط اغلب خوانندگان و فعالان عرصه موسیقی برگزار می‌شود، کپی‌کاری‌ها و تقلیدهایی است که از آن‌سوی آب‌ آمده است. من تکرار در کنسرت‌ها را قبول دارم اما مطمئن باشید آن چیزی که به مخاطب ارائه می‌شود، فضایی نیست که ملال‌آور باشد.»

او همچنین دربارهٔ جشنواره‌های سال گذشته نیز چنین توضیح داد: «من در جشنواره‌های گذشته که به عنوان مخاطب حضور داشتم، شاهد این موضوع بودم که خواننده‌ای بعد از ۲ ماه فراگیری موسیقی، در جشنوارهٔ موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازد که این اصلاً موضوع درستی نیست. اتفاقاً همین موضوع باعث شده است که من در کنار تازه‌وارد‌ها حضور نداشته باشم، چون معتقدم باید در راه هنر زحمت کشید و هر کسی از راه برسد، خواننده نیست. بنابراین طی این سال‌ها ترجیح دادم که در جشنواره حضور نداشته باشم.»

سرپرست گروه موسیقی «بهار» در بخش دیگری از صحبت‌های خود از شرایط برگزاری کنسرت ویژه بانوان در شهرستان‌ها نیز انتقاد و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک مشکل برگزاری کنسرت ویژه بانوان در شهرستان‌ها نیز مرتفع شود.

پایان پیام

کد خبر : 11989 ساعت خبر : 1:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11989
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات