کنسرت سازهای کوبه‌ای در خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی کنسرت سازهای کوبه‌ای گروه موسیقی «وشت» به سرپرستی بابک پیمانی در خرم‌آباد برگزار شد.
بابک پیمانی درباره این اجرا به خبرنگار گلونی گفت:
«گروه متشکل از ۲۶ نفر از بهترین هنرجوهای من بود که سازهای کوبه‌ای می‌نواختند به همراه دو نوازنده سورنا و کمانچه. که نوازنده سورنا هم برادر اینجانب بود. هماهنگی ۲۶ ساز کوبه‌ای کنار هم کار راحتی نیست. یک ضربه ممکن است به ۲۶ حالت اجرا شود. کار سخت و خاصی است. این کار هماهنگی و ادغام با این سازها برای اولین بار در تاریخ موسیقی لرستان اجرا شد که نتیجه ۷-۸ ماه تلاش بود. در این کنسرت ۸ قطعه از مناطق لرستان،‌کردستان و بختیاری اجرا شد. قبلا کنسرت کارگاهی داشته‌ایم ولی تعداد ۱۲ ساز کوبه‌ای و یک سورنا بوده اما با این تعداد نوازنده اولین کنسرت ما بود.

کنسرت‌های بی‌کلام الان خیلی کم است ولی اگر خوب کار شود مخاطبان خود را پیدا می‌کند. برای این کنسرت هم همین اتفاق افتاد و استقبال از کنسرت بسیار عالی بود. طوریکه در سالن ۳۴۰ نفره ارشاد، حدود ۱۸۰ نفر هم ایستاده کنسرت را تماشا کردند.

سعی داریم کنسرت بعدی خارج از استان برگزار شود. البته برای سال آینده هم برنامه‌هایی برای اجرای کنسرت با قطعات بیشتر در خرم‌آباد داریم. کنسرت ما بدون بلیت بود و کنسرت هم به خانواده‌های نیازمند تقدیم شد، هزینه‌ای از تماشاچیان دریافت نکردیم و مراکز حمایت از مردم نیازمند را با بروشور به مردم معرفی کردیم تا آنها با مراجعه به این مراکز به طور مستقیم و بی‌واسطه به نیازمندان کمک کنند.

به دنبال ارائه آلبوم هم هستیم ولی خب برای انتشار آلبوم به اسپانسر احتیاج داریم. امیدوارم روزی ارائه کنسرت هم برای این گروه محقق شود.»

تصاویر این کنسرت را ببینید:

گفت‌و‌گو: آرشین ساکی

عکس‌ها: ولی‌الله میراسماعیلی

پایان پیام

کد خبر : 10688 ساعت خبر : 11:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10688
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات