گلونی

افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور مدیران سینمایی، وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، وزیر ورزش و جوانان، هنرمندان و علاقمندان به سینما در تالار وحدت برگزار شد.
سینمای ایران به هیچ وجه ورشکسته نیست 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران گفت: این عبارت را که گاهی گفته می‌شود «سینمای ایران صنعتی ورشکسته است» را به هیچ عنوان قبول ندارم. در یک صنعت هنریِ ورشکسته این همه علاقه‌مند و تولیدِ بدیع معنا ندارد.
علی جنتی در آیین افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت، اظهار داشت: بسیار خشنودم که بارِ دیگر در این شبِ عزیز و به یادماندنی و تقارنِ خوش یمنِ آغازِ جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی با سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در میان شما هستم تا شاهدِ مراسمِ گشایشِ یکی از معتبرترین جشن‌های هنری کشور ما باشیم.
عضو شورای عالی سینمای کشور، به جایگاه جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: این رویداد فرصتِ کم نظیری است برای ارتباط هنرمندان با یکدیگر و هنرمندان با مردم و مخاطبان است، رویدادی ویژه و بی نظیر برای سینمای ایران و صاحبانِ اصلی آن که سینماگران هستند.
جشنواره سی وچهارم دولت تدبیر و امید متولد و بالیده است. جشنواره سی و چهارم را می‌توان جشنواره‌ای دانست که فیلم‌های آن در دولت تدبیر و امید متولد و بالیده است و تفاوتِ محسوسی با جشنواره‌های گذشته دارد.
وی تاکید کرد: سینما در جهانِ امروز، نمادِ قدرت نرم و هوشمندی و نگاه ما به توسعه سینما نگاهی به آینده است؛ با چنین نگاهی سیاست‌های سینمایی این دوران طراحی شده است.
افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به مهم‌ترین رویدادهای دو سال گذشته نیز در عرصه سینما اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار بیش از ۲۰۰ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند و تا کنون چنین استقبالی در هیچ دوره‌ای وجود نداشته است.
جنتی با اشاره به پویایی، نشاط، نو شدن سینما، گفت: خانه سینما فعال است، مشکلات مربوط به سالن­های نمایش تا حدود زیادی برطرف شده و گیشه­ها هم رونق گرفته­اند. آشتی مردم با سینما دیگر یک آرزو نیست بلکه یک واقعیت است. امسال ۶۵۰ میلیارد ریال فروشِ گیشه تا پایان دی ماه سال جاری امید آفرین است.
عضو شورای عالی سینما همچنین بابیان اینکه در دو سال گذشته فعالیت‌های سازنده‌ای در حوزه سینما انجام پذیرفت و توفیق‌های ارزشمندی نیز حاصل شده است گفت: شکیل «گروه هنر وتجربه» و «گروه کودک و نوجوان»، تأسیس «مدرسه ملی سینمای ایران» که از سال ۹۵ پذیرش دانشجو خواهد داشت، از جمله این اقدامات مهم است. نمایش اختصاصی فیلم برای اساتید جامعه شناسی و نمایش اختصاصی فیلم برای متخصصان دینی و اساتید حوزه در مرکز اسلامی قم، افزودن ۱۰۰ پرده سینما به فضای سینمایی کشور، بهسازی بخش قابل توجهی از سالن‌های سینمایی، ورود قدرتمند بخش خصوصی به عرصه تولید و زیر ساخت و برداشتن گام‌های بلند به سوی صنعتی کردن سینما از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان سینمایی در دو سال گذشته است.
آغاز به کار شبکه وی او دی (VOD)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به عنوان یک خبر خوب برای اهالی سینما، گفت: پس از یکسال و نیم تلاش به زودی آغاز به کار شبکه وی او دی (VOD) را جشن خواهیم گرفت.
به گفته وی، با راه اندازی وی او دی بسیاری از نگرانی‌های جوانان خوش ذوقِ مستندساز و تولیدکنندگانِ فیلم‌های کوتاه و انیمشین برطرف خواهد شد.
جنتی افزود: وی او دی بستری است که امکان دیده شدن برای همه را فراهم و گردش مالی سینما را چندین برابر خواهد کرد.
عضو شورای عالی سینما اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر، به عنوانِ جشنِ مردمی سینمای ایران از زد و بندهای سیاسی به دور است. در جشنواره این دوره شاهد افزایش چشمگیرِ تولید فیلم‌های با موضوع انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن خواهیم بود. فیلم‌هایی که به موضوعات مهم در روند شکل گیری انقلاب اسلامی، رویدادهای حین و بعد از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدا و جانبازان و حتی مسائل منطقه‌ای ناشی از انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.پسابرجام، موقعیت ممتازی برای سینمای ایران 
عضو کابینه دولت یازدهم به زمان و دوره پسا تحریم و پسا برجام هم اشاره کرد و گفت: شرایط مستعدِ پسابرجام، موقعیت ممتازی برای سینمای ایران است؛ از این رو برای بهره برداری از این موقعیت ویژه، انجام تحولات ساختاری در بخش بین الملل سینمای ایران الزامی است.
جنتی تاکید کرد: باید با تشکیل کمیته پسابرجام در حوزه سینما، اقدامات جزیره‌ای و پراکنده متوقف و برنامه ریزی متمرکز و اقدام مؤثر و در خورِ سینمای ایران انجام پذیرد.

وی همچنین از ربیعی، وزیر فرهنگ دوستِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حمایت‌های مادی و معنوی، پشتوانه برگزاری جشنواره چهاردهم شدند سپاسگزاری کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از رییس سازمان سینمایی می‌خواهم با شرایطی که برای پسابرجام موقعیتی ایجاد شده برای عرضه فیلم‌ها، تحولات ساختاری بخش بین الملل سینما را سرعت بخشند.
وی تصریح کرد همچنین از اقدامات جزیره‌ای در جاهای مختلف متوقف و در طراز سینمای ایران برنامه ریزی‌ها صورت گیرد.

نوگرایی در سینما باید از مدیریت آغاز شود
در ادامه این مراسم حجت الله ایوبی در افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با بیان این که امسال تصمیم داریم به دستور علی جنتی در اختتامیه سخنرانی نداشته باشیم، خطاب به هنرمندان حاضر گفت: هنرمندان ارجمند و گرامی اهالی سینمای پرافتخار ایران
آغاز سال نوی سینما بر شما مبارک باد. سالی سرشار از غرور و پیروزی. سال پیروزی حکمت و عقلانیت ایرانی. سال پیروزی تمدن بر بربریت. سالی که کلیده واژه‌اش برجام است. و برجام یعنی پیروزی سخن بر شمشیر، یعنی ن و القلم و ما یسطرون یعنی و جادلهم بالتی هی احسن. و ما اینک در پسابرجامیم. جهان آغوشش را به روی سخن گشوده است. جهان همه گوش است. و ما یک دنیا سخن شنیدنی. و چه خوب که در جهان کنونی شنیدنی‌ها را می‌توان دید. و این است هنر سینما. و چه خوش اقبالند مردمانی که کلید داران گنج‌های گرانبهای سخن‌اند و دستی توانا در هنر تصویر دارند.
و ما در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌کنیم از سخنان دیدنی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی. رمزگشایی می‌کنیم از قدرت اندیشه جوانان این سرزمین. می‌گشاییم سی و چهارمین دفتر مثنوی بلند سینمای ایران را. به نام فجرو به نام نور از سرزمین خور (خورشید) به تماشا می‌خوانیم همه جهان را:
تماشا می‌روی؟ تماشا می‌خواهی؟
بیا اندرون من تماشاکن.
تفرج عالم خود و اندرون خود کردی
تفرج عالم من و اندرون من بکن «شمش تبریزی»
ما در سینما صبوری، همراهی و همدلی را مشق کرده‌ایم و امروز می‌بینیم میوه‌های این صبوری را. آشتی مردم با سینما، آشتی سینما با مردم. احترام به سینمای اندیشه وپاسداری از رونق گیشه. روزآمدی، نو شدن، جهانی شدن، حفظ ریشه‌ها و پیوند با اندیشه‌ها، حرکتی است که در سینما آغاز شده و پرشتاب به پیش می‌رود. «نوگرایی»، روزآمدی و دست برداشتن از عادتهای کهنه و منسوخ را باید از مدیریت سینما آغاز کرد. سینمای دیجیتال با فکر و اندیشه و رفتار و مدیریت نگاتیو ناممکن است. می‌توانیم نوستالژی آپارات را در کلکسیون نوستالژیهای خود همچنان داشته باشیم. اما باید بدانیم که تند باد دیجیتال در سینمای ایران وزیدن گرفته. سینمای ایران پوست انداخته. چاره‌ای جز «نوگرایی» و روزآمدی نیست.
رویش جوانه‌های امید در سینما آغاز شده. پرده‌های سینما روز به روز پر رونق تر و نوتر و سفره سینما کم کم گسترده‌تر می‌شود. سینما به سبد کالای مردم بازمی گردد. با پایان تردید بخش خصوصی، سرمایه و هوش ایرانی به سوی ما می‌آید. با هجوم جوانان خوش ذوق، سینمای ایران به آوردگاه طرح‌ها و اندیشه‌های نو تبدیل شده.
به همه سینماگران عرصه‌های گوناگون از فیلم کوتاه تا داستانی و بلند، بشارت می‌دهم که موج تازه‌ای از صنعتی شدن در راه است. بر بستر بی انتهای وی. او. دی.، هر اثر دیدنی دیده خواهد شد. اقتصاد سینما و همه مناسبات به سود تولیدگران دگرگون می‌شود.
آری می‌توان دید رویش جوانه‌های امید را. و می‌توان حس کردوزیدن این نسیم جانبخش را. وزش بادصبایی که ابرهای تیره ناامیدی را از آسمان پرستاره فرهنگ ایران بیرون می راند. در این هوای صاف و پاک درخشش ستاره‌ها را می‌شود بهتر دید. و جشنواره سی و چهار، جشن ستاره‌ها با طعم نوگرایی است. آفرین می گویم به محمد حیدری که دیروز را دید ولی نگاهش به امروز و فردا بود. جشنواره ملی فجر جشن سینمای ایران و جشن سینماگران است. میزبان شمائید. خانه خانه شماست وچه خانه ایی که:
خاک و خس این خانه همه عنبر و مشک است
بانگ درِ این خانه همه بیت وترانه است
و آفرینی از ته دل به شما جوانانی که طراوات وشادابی و اندیشه‌های تازه را به سینما آوردید. شما آمدید تا نشان دهید که سینمای ایران ادامه دارد. تا با صدای بلند اعلام کنید که فرهنگ و هنر در این سرزمین پایان ناپذیر است. بی گمان شما به رسم ایرانی زانوی ادب خواهید زد در برابر بزرگانی که قامت در این راه به کمان نشانده‌اند تا شما سروگون و استوار بایستید. یادمان نمی‌رود این سفارش حضرت مولانا که:
مرغ پرنارسته چون پران شود لقمه هرگربه دران شود
چون درآرد پر بپرد او به خود بی تکلف بی صفیر نیک و بد
و درود می‌فرستم به همه آنها که هفته‌هاست که به پیشواز فجر شتافته‌اند. سلام می‌کنم به چشمان خسته، دستهای توانا، ذهن‌های خلاق، ذوق سرشار و عشقتان به فرهنگ. شما که سراپا دیده‌اید بی آنکه دیده شوید. سراپاگوشید بی آنکه شنیده شوید. ادای احترام می‌کنم به شما اهالی بی ادعای رسانه. خبرنگاران، منتقدان، عکاسان و فیلمبرداران و همه شما که با عشق می‌کوشید تا سینمای ایران تا هنر این سرزمین و تا هنرمندان ایرانی دیده شوند.
و در پایان از طرف جامعه سینمایی درود می‌فرستیم بر قدم‌های استوار، نگاه‌های تیزبین، بازوان قدرتمند و قامت‌های افراشته سرداران رشید، سربازان دلاور، پاسدارن حریم و حرم و رزمندگان مقاومت. و تقدیم می‌کنیم افتخارات سی و چه آرمین جشنواره فیلم فجر را به چشمان بر در مانده همسران وفرزندان شهیدان حرم. شهیدان مقاومت. پاسداران امنیت وآرامش ایران بزرگ.
مراسم تقدیر از شهید سیاح طاهری
فاطمه معتمد آریا، رخشان بنی اعتماد، سید زهرا حسینی (نویسنده کتاب دا) و مهتاب کرامتی برای ادای دین و صحبت درباره شهید سیاح طاهری به روی سن آمدند.
همسر شهید طاهری به روی سن آمد و هدایایی را به رسم یادبود دریافت کرد و همه مهمانان حاضر در تالار وحدت چند دقیقه‌ای به افتخار این بانو ایستادند و ادای احترام کردند.
سید زهرا حسینی گفت: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما قدم ماست. این کاری بود که شهید طاهری با عملکردشان ثابت کردند. برخلاف ظاهر آرامش، درونی سرشار از شور و هیجان داشتند. طاقت این را نداشتند که بداند در جایی مظلومی هست و او بتواند راحت سرش را بر بالین بگذارد و آرام زندگی کند. دوستانی که اینجا هستند این شهید بزرگوار را می‌شناسند. به دعوت این شهید در جشنواره‌های دانش اموزی حضور داشتند او به دنبال ایجاد وحدت بین جامعه بود. خوشا به سعادت او که خداوند قبل از ما از او تشکر کرد و حقش را به او داد. شهادت حق شهید سیاح طاهری بود. از همین جا به خانواده‌شان تبریک می گویم واقعاً فقط باید تبریک گفت. تسلیت برای ماست که ماندیم و چه کنم چه کنم می‌کنیم. راهش را رفت. انشالله ما هم بتوانیم راه او را ادامه بدهیم.
فاطمه معتمدآریا گفت: من در یک کشتی دوستی با او آشنا شدم درست زمانی که در مورد صلح حرف می‌زدیم، در سالروز جنگ در شلمچه. کشتی دوستی بود که در آن بچه‌های ایرانی و عراقی به همت آقای احمدزاده که همیشه پیام آور صلح است، در مسیری روی شملچه حرکت می‌کردند. آشنایی ما با صلح بوده است. هر کسی که درخواستی درباره صلح داشته باشد یا بخواهد اقدامی در این باره انجام دهد، باید بداند که همیشه می‌تواند روی من حساب کند.
مهتاب کرامتی گفت: خوشحالم که در این جمع کنار دوستان جشنواره دانش آموزی هستم. شهید طاهری نشان داد می‌شود صبور بود، سکوت کرد ولی کار کرد.
بنی اعتماد گفت: ادای احترام من به سرکار خانم طارهی و همسر بزرگوراش. همیشه می گویند برای شناخت آدم‌ها با آنها همسفره و هم سفر شوید. من افتخار این را داشتم که در جشنواره بی سر و صدا دانش آموزی با این شهید هم سفر و همسفره باشم. او کسی بود که از جوانی سلامتش را در جبهه جنگ گذراند و از زمانی که فرصت آشنایی‌شان را داشتیم به طور دائم در برنامه‌های فرهنگی فعال بودند این بسیار قابل احترام بود. احترام و باوری که به حوزه سینما و هنرمندان فارغ از تفاوت‌های دیدگاهی یا اعتقادی داشتند بسیار قابل احترام بود.. آمدن و رفتن رسم روزگار است. بودن ما مثل پلک زدنی در طول زمان. ولی بعضی‌ها رفتنشان چیزی را از جهان کم می‌کند که به سادگی پر نمی‌کند. شهید طاهری یکی از این افراد بودند. اما دریغم می‌آید در این فرصت از همکار با ارزشمان که معلم درس ما بود. یدالله نجفی یاد نکنم.
بزرگداشت مهدی فخیم زاده در جشنواره فیلم فجر
مهناز افشار از علی جنتی و مریلا زارعی برای تقدیر از مهدی فخیم زاده دعوت کرد تا به روی سن بیایند.
در ابتدای بزرگداشت فخیم زاده مریلا زارعی گفت: این دهه مبارک را به همه تبریک می گویم بسیار خوشحالم برای این بخش به روی صحنه دعوت شدم. فخیم زاده استاد من و کارگردان بزرگ سینما افتخار کار با او در ابتدای راه را داشتم. حدود یک سال کار هر روز. خوشا به حال بازیگری که با چنین کارگردانی کار کند. بعد از گذشتن بیست سال وقتی حس می‌کنم دارمکم میاورم به گنجینه‌های آن روز رجوع می‌کنم. فخیم زاده به ما یاد داد که برای ماندن در سینما باید بازیگر خوبی باشیم. و بازیگر خوب بودن از شناخت خودت شروع می‌شود این اعتماد به نفس را او به ما داد.
در ادامه علی جنتی گفت: با سلام به همه حضار، ما امشب بیشتر آمدیم که عرض ادب کنیم و تجدید دیدار با کسانی که به آنها عشق می‌ورزیم. در طول سال کمتر فرصت پیدا می‌کنیم که با شما دیدار داشته باشیم. آغاز دهه فجر و جشنواره فیلم فجر را تبریک می گویم. وزیر ورزش و جوانان و وزیر تعاون به این جمع ملحق شدند برای این که بگویند دولت تدبیر و امید با همه وجود در کنار سینماگران ایستاده است. خوشحالم که می‌بینیم سینما یایران روز به روز در حال تکامل است. در این مناسبت تقدیر و تشکر کنم از همه تلاش‌هایی که فخیم زاده از ابتدای زندگی‌شان تا به امروز در حوزه سینما کار و تلاش کردند. ما آدم‌های سیاسی بودیم کمتر می‌رسیدیم بعضی از سریال‌ها و فیلم‌ها را ببینیم یکی از سریال‌های خوبی که از ابتدا تا پایانش می‌دیدم سریال خواب و بیدار بود. این سریال برای من خیلی جذاب بود. سریال ولایت عشق از نیمه راه آمدند و کارگردانی آن را برعهده گرفتند. یک شخصیت همه فن و حریف، بازیگر، کارگردان، شاعر، نوازنده، بدلکار و رزمی کار.
مهدی فخیم زاده نیز در مراسم بزرگداشت خود گفت: قرار بود که از ابتدا آقای حیدری شرط کرد با خانمم بالا بیایند. متاسفانه خانم من تازه پایش را عمل کرده و نمی‌تواند از پله‌ها بالا بیاید. وقتی آقای حیدری به من زنگ زد، گفتم چه بزرگداشتی من هنوز بزرگ نشدم. هنوز صدای توپ میاد من می‌پرم در کوچه و گل کوچیک بازی می‌کنم. متشکرم از خانم زارعی مطالبی فرمودند که من بی تقصیرم. او خودش از ابتدا هنرپیشه با استعدادی بود. او یکی از کسانی بود که از ابتدا با اسب به راحتی کنار آمد. از آقای جنتی هم متشکرم. متن لوح همسر مهدی فخیم زاده را مریلا زارعی خواند و مهناز افشار این لوح را تقدیم همسر وی کرد.
بزرگداشت رضا کیانیان در جشنواره فیلم فجر
بهرام رادان مجری بخش دیگر جشنواره فیلم فجر مهمانان افتتاحیه را دعوت به تماشای کلیپ بزرگداشت رضا کیانیان کرد. دکتر ربیعی، وزیر کار و تعاون و داوود کیانیان برای تجلیل از رضا کیانیان به روی سن دعوت شدند.
رضا کیانیان در مراسم بزرگداشتش گفت: با خودم فکر می‌کردم بسیاری از زندگی ما به شانس مربوط است. وقتی متولد می‌شویم از کجا می دانیم در چه جغرافیا یا چه خانواده‌ای متولد می‌شویم. من شانس آوردم در خانواده خوبی به دنیا آمدم. برادرم، داوود یک گروه تئاتر داشت من خودم را به زور در آن چپاندم و این سرنوشت را پیدا کردم. دیدار با آقای دادگو شانس دیگری بود چون گفت دوباره می‌خواهم فیلم بسازم ویکی از دلایلش تو هستی. همسرم هم یکی از شانس‌های دیگر زندگی من است.
وی ادامه داد: داوود من نه سال با رضا تفاوت سنی دارم. در این نه سال پدر و مادرم هر کاری می‌کردند رضا به دنیا نمی‌آمد. بعداً باید از خودش بپرسید چرا. دوا درمان می‌کردند، دعا کردند، حتی جادو هم کردند اما او به دنیا نیامد تا این که زد و او آمد و ما نفهمیدم چه شد که به دنیا آمد. وقتی در شکم مادرم بود، فقط من، مادرم و پدرم خبر داشتیم و او همیشه لگد می‌زد. مادربزرگم که این لگدها را که می‌دیدید می‌گفت زهرا خانم بچه‌ای که آدم به زور از خدا به گیره، بهتر از این نیست. اما مادرم به شکمش دست کشید و گفت نه مادر رضا جاش تنگ و تاریک برای همین که نا آرومی می‌کند و رضا از وقتی به دنیا آمد هرگز نتوانست تنگ و تاریک و فضای بسته را تحمل کند و فقط راه خودش را رفت. و اگر جلویش را می‌گرفتند سعی می‌کرد در فیلم‌ها و نوشته‌ها راه را برای خودش باز کند. مثل این که سینما هم باید چنین تصمیمی بگیرد و فضا را باز کند تا بتواند راه خودش را بازگو کند.
افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
ربیعی گفت: همین چند دقیقه پیش به من گفتند باید از رضا کیانیان تقدیر کنید. مرور کردم و یاد کارهای تئاتری او افتادم. به مثابه مردی برای تمام فصول، مثل خورشید و ماه هم از خورشید تئاتر دارند و هم از ماه. با این که من خیلی دوستش دارم تو سریال کیمیا اینقدر بدجنس هست که حرصم را در می‌آورد. چه در مختارنامه، کلاه پهلوی و … هر نقشی که به او دادند به آن نقش هویت بخشی می‌کند و آن را زندگی می‌کند. در آژانس شیشه‌ای تقریباً همکار ما بود.
داوود کیانیان گفت: تشکر می‌کنم از کسانی که مرا انتخاب کردند تا توفیق این را داشته باشم که این هدیه را تقدیم رضا کنم. دلیلش این است که من تئاتری هستم و جای من همان جاست. دوست دارم این هدیه را گل بانوی سینمای ایران فاطمه معتمد آریا به رضا کیانیان تقدیم کند.
فاطمه معتمدآریا گفت: خوشحالم زیر سایه بزرگان سینما ایستاده‌ام، کسانی که سینمای علمی و خردمندانه را به من یاد دادند. از نظر من ایشان جز نوابغ سینمای ایران هستند و سایه‌شان همیشه بر سینمای ما هست. دانش ایشان خردمندانه است و من یاد گرفتم که سینما علم و هنر و مهر است.
سال آینده برای بهرام بیضایی بزرگداشت بگیرید
محمد حیدری و ویشکا آسایش برای تقدیر از رؤیا تیموریان بر روی صحنه آمدند و رؤیا تیموریان نیز به همراه مسعود رایگان بر روی صحنه آمدند.
جشنواره فیلم تیموریان با اشاره به اینکه بر روی صحنه تالار وحدت نمایش‌های زیادی را بازی کرده و بارها نیز جلوی دوربین رفته است، عنوان کرد: در این مراسم‌ها صحبت کردن خیلی سخت می‌شود و جالب است بدانید که وقتی اعلام شد قرار است برای من بزرگداشت بگیرند، برخی از دوستان به دخترهای من زنگ زده بودند و جویای حال من شده‌بودند زیرا فکر می‌کردند حتماً اتفاقی افتاده که قرار اسیت چنین برنامه‌ای را برای من بگیرند.
وی ادامه داد: امشب یکی از شب‌های خوب زندگی من است و از محمد حیدری تشکر می‌کنم زیرا خاستگاه ایشان مثل من تئاتر است و در این دوره توانستند ارتباط میان گذشتگان و حال و آینده سینمایی‌ها را برقرار کنند.
تیموریان با بیان اینکه امشب شب اوست، گفت: از همه کسانی که در پروژه‌های مختلف حتی آب و چایی در دست من گذاشتند تا کسی که در رأس امور بودند، تشکر می‌کنم. از استادانم سمندریان، رفیعی و رکن الدین خسروی. از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد تشکر می‌کنم که در مقابل بی‌احترامی‌هایی که به بانوی سینمای ایران شد، واکنش نشان داد و از همسرم و دخترهای نازنینم بسیار تشکر می‌کنم.
رایگان نیز اظهار کرد: رؤیا تیموریان عاشق زندگی است، عاشق مردم است فارغ از رنگ پوست و نژاد. عاشق حرفه‌اش، سینما و تئاتر است. رؤیا حقیقتی شاد در زندگی من است که باعث شده من قد بکشم و سر بر بالینش بگذارم.
وی ادامه داد: آقای وزیر دو سال قبل از همین تریبون رسمی گفتم که مهربانی و خوش‌رویی کلید درهای بسته است، امیدوارم سال آینده برای بهرام بیضایی بزرگداشتی برای ایشان به اندازه‌ای که باید باشد، بگیریم.
در این مراسم افرادی همچون علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، محمود گودرزی وزیر ورزش، سید صادق موسوی مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی، سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری، رسول صادقی و … حضور دارند.
همچنین در این مراسم هنرمندانی همچون رضا کیانیان،رؤیا تیموریان، مهدی فخیم زاده، بهرام رادان، پژمان بازغی، مصطفی کیایی، مهدی کرم پور، آرش معیریان، شهرام اسدی، مهناز افشار، رضا درمیشیان، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، ویشکا آسایش، نیکی کریمی، ساره بیات، مهدی محقق، رضاعطاران، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، نگار عابدی، شقایق فراهانی، میلاد کی مرام سحر قریشی، مسعود رایگان، بهاره کیان افشار، رضا ناجی، بهروز شعیبی، بهنوش طباطبایی، فرهاد قائمیان، حامد کمیلی، بهروز غریب پور، باران کوثری، کتایون ریاحی، الهام کردا، احسان کرمی، آزاده نامداری، اشکان خطیبی، محمود رضوی، نوید محمدزاده، هومن سیدی، ناصر هاشمی، جواد یحیوی، پیمان معادی، مهدی هاشمی، شیرین یزدان بخش، حمیدرضا آذرنگ، هاتف علیمردانی، حامد بهداد، طناز طباطبایی، مهدی پاکدل، باران کوثری، پانته آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، بهروز شعیبی، مریلا زارعی، عباس غزالی، فرشاد اکتسابی، محمد داوودی، مهدی ترابی، هادی معصوم دوست، محسن استاد علی، فرزاد مؤتمن، ابوالحسن داوودی، ابوالحسن برزیده، ساره بیات، مهرداد اسکویی، مینا وحید، پریناز ایزد یار و …. حضور دارند.
افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

 پایان پیام
خروج از نسخه موبایل