گلونی

«امکان مینا» ویژگی‌های جسورانه‌ای دارد

کارگردان «امکان مینا» گفت: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است کار قضاوت و داوری فیلم‌ها در آن بسیار سخت است.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، کمال تبریزی که امسال با فیلم «امکان مینا» در جشنواره حضور دارد درباره این فیلم گفت: «امکان مینا» فیلمی است که در یک فضای پرنشاط اتفاق می‌افتد و در عین نو بودن تصویر ویژگی‌های جسورانه‌ای هم دارد.
وی در ادامه افزود: فیلم از نظر لحاظ رنگ‌هایی که درآن استفاده شده است ویژگی‌هایی دارد تا بتواند حس سی سال گذشته را به مخاطب منتقل کند به همین دلیل می‌توانم بگویم که «امکان مینا» به لحاظ تصویری بسیار خاص است و فرشاد محمدی نکاتی را در آن رعایت کرده است که شامل استفاده از لنزهای مختلف و مدل نورپردازی متفاوت و حتی اشیاعی که در صحنه قرار داده‌ایم همه دست به دست هم داده اند تا در عین اینکه مخاطب یک فیلم مدرن را می‌بیند اما در آن کاملا این احساس به وجود می‌آید که فیلم به گذشته‌ای اشاره می‌کند که مربوط به تاریخ معاصری است که در سی سال گذشته اتفاق افتاده است.
تبریزی با اشاره به اتفاق ویژه‌ای که در «امکان مینا» افتاده تاکید کرد: یک کار ویژه‌ای را در این فیلم انجام داده‌ایم و منتظرم تا منتقدین درباره آن اظهارنظر کنند. این اتفاق خاص را فرشاد محمدی در فیلم به وجود آورده است که برای من بسیار جذاب بود البته این اتفاقی که در فیلم افتاده بسیار جسورانه است.
وی افزود: واقعا مشکل نحوه نمایش و کیفیت صدا همیشه در جشنواره فجر وجود دارد و هیچ سالی برطرف نمی‌شود در صورتی که تجهیز کردن این سالن خیلی کم هزینه‌تر از برگزاری جشنواره است. اگر برگزاری جشنواره کمی ساده‌تر شده و به کیفیت آن افزوده شود بسیار بهتر خواهد بود و همه سینماگران نیز حمایت می‌کنند.
کمال تبریزی درباره کیفیت فیلم‌های امسال جشنواره گفت: با توجه به شنیده‌ها و حضور فیلمسازان خوب، فکر می‌کنم جشنواره امسال یک سر و گردن از جشنواره سال گذشته بالاتر خواهد بود. همه در این جشنواره کارهای خاص و ویژه‌ای انجام داده‌اند و همین مساله قضاوت داوران را سخت می‌کند اما باعث خوشحالی است زیرا هر چه تعداد فیلم‌های خوب جشنواره زیاد باشد امیدواری به آینده سینمای ایران بیشتر خواهد شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل