گلونی

رشد ۷۲ درصدی پایش‌های نظارتی

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از سال ۹۲ تا ۹۳ پایش‌های نظارتی ۷۲ درصد و پایش‌های خوداظهاری ۶۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سعید متصدی در هم‌اندیشی پایش آلودگی‌های محیط زیست افزود: این در حالی است که از سال ۹۲ تا ۹۳ تعداد آزمایشگاه‌های معتمد تا حدوی کاهش یافته اما فعالیت آنها افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: بحث نظارت بر عملکرد صنایع همواره یکی از برنامه‌ه ای مهم سازمان حفاظت محیط زیست است از این رو بازبینی قوانین آزمایشگاه‌های معتمد و خوداظهاری در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

متصدی افزود: بعد از برگزاری جلسات متعدد این قوانین بازنگری و آذرماه به آزمایشگاه‌های معتمد سراسر کشور ابلاغ شد.
وی گفت: همچنین بعد از حدود ۱۴ سال تعرفه خدمات آزمایشگاه‌های محیط زیست منطبق بر هزینه‌ها اصلاح شد و ۲۹ دی ۹۳ در شورای عالی محیط زیست تصویب و کاملا به روزرسانی شد.

وی گفت: ۳۰۰ آزمایشگاه معتمد در سراسر کشور فعالیت می‌کند و سازمان محیط زیست همواره نظارت کامل بر عملکرد آنها دارد همچنین این سازمان از فعالیت این آزمایشگاه ها حمایت می‌کند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: درست عمل کردن آزمایشگاه‌های معتمد موجب بهبود کیفیت زندگی و ارتقای حفاظت از محیط زیست می‌شود بنابراین انتظار داریم تا این آزمایشگاه‌ها با دقت به وظیفه خود عمل کنند.

توانمندسازی در پایش آلودگی‌های محیط زیست

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلان کشور در زمینه پایش باید تقویت شود گفت: کاهش تصدی‌گری، توانمندسازی در پایش آلودگی‌های محیط زیست و حفظ سلامت محیط زیست و پایداری توسعه، تصویب وظایف حاکمیتی و نظارتی و تقویت برونسپاری و خصوصی‌سازی برخی از اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر آزمایشگاه‌های معتمد است.

وی تاکید کرد: پایش یکی از مهمترین ارکان اجرایی برنامه‌هاست و با اجرای آن می‌توان آلودگی‌ها را تشخیص و منابع آلاینده را مهار کرد.
وی گفت: در گذشته نه چندان دور شاهد آن بودیم که پایش‌ها و اندازه گیری‌ها از مطلوبیت مد نظر برخوردار نبود از این رو در صدد بازبینی قوانین پایش و خوداظهاری برآمدیم و براین اساس شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های آزمایشگاه‌های معتمد بازبینی، تدوین، تنظیم و ابلاغ شد.
وی گفت: قطعا این قوانین تغییرات عمده‌ای داشته که باید فعالیت‌ها بر اساس این تغییرات دنبال شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل