گلونی

نباید به سهم زنان نگاه جنسیتی شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده که با حضور سرکار خانم فهیمه فرهنمدپور مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور برگزار گردید ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و سی و هفتمین بهار پیروری انقلاب، گفت: انتخابات یک نعمت و فرصتی است برای تمام مردم اعم از زن و مرد است تا بتوانند آزادانه ابراز عقیده نمایند.

بازوند گفت: اگر مبنا قرار دادن عدالت در تمام امور سرلوحه باشد ، هرگز نگاهی جنسیتی به سهم زنان و مردان در مدیریت وجود نخواهد داشت. شایسته‌سالاری، عین عدالت است و مطالبه زنان چیزی جز این نیست که اگر شایسته‌اند و توانمند هستند برای حضور در مدیریت استان به آنها فرصت داده شود.

وی افزود: همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، مردان مبارز ما در دامان مادران ولایی تربیت یافته و این مادران فرزندان و همسران خود را در طول دوران مبارزات انقلابی حمایت می‌کردند. زنانی که در طول جنگ تحمیلی حتی یک لحظه از فکر دفاع از آرمان‌ها و مقدسات خود غافل نماندند.

وی با بیان اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: نقش بانوان در توسعه استان لرستان بسیار پر رنگ است. زنان با توانمندی‌های خود سهم بسزایی در همه عرصه‌های اجتماعی  اقتصادی در انقلاب دارند.

بازوند با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد از مصوبات مربوط به جلسات متعدد همراه با تصویب مصوبات در خصوص مسائل زنان صورت پذیرفته خاطر نشان کرد: زنان استان لرستان با برگزاری برنامه‌های مختلف از همایش‌ها تا جشنواره‌‌ها و سمینارهای ملی و منطقه‌ای و استانی راه را برای حضور هر چه بیشتر زنان در اداره امور گشوده‌اند.

وی گفت: بانوان باید انتخاب کنند اگر می‌خواهند زندگی اجتماعی و سیاسی داشته باشند، یا خانه‌نشین محض باشند، باید یکی را انتخاب کنند؛ یا باید توانمندی‌های خود را باور کنند و از کج فهمی‌های اجتماع نهراسند یا اینکه خودش را از همه چیز محروم کنند.

استاندار افزود: تحکیم بنیاد خانواده ارزش بالایی دارد و مشاغل زنان باید در توسعه روستایی و اشتغال‌زایی بیشتر ملموس شود و زنان با حفظ هویت دینی و اسلامی و ارزش‌گذاری جایگاه زنان می‌توانند مشارکت بالایی در جامعه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طبق آمار اعلام شده، استان لرستان رتبه ششم نمودار ازدواج  در کشور را دارد که مهمترین دلایل آن می‌تواند پایبندی زنان به اعتقادات و سنت‌ها باشد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل