حتماً به جشنواره فیلم فجر می‌آیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پرویز پرستویی در خصوص سخنان منتشر شده‌اش در رسانه‌ها مبنی بر عدم حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: حتما در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا خواهم کرد زیرا این جشن خانوادگی ما است و من تنها گله‌ای را از دوستان مطرح کردم.
وی ادامه داد: ابدا قصد خدشه وارد کردن به جشنواره فیلم فجر را نداشتم و مدت‌هاست که ما حضور در این جشنواره را وظیفه خودمان می‌دانیم.
پرستویی عنوان کرد: متاسفم بحثی که مطرح کردم بدین شکل انعکاس پیدا کرد. من فقط می‌خواستم درد دلی به عنوان یکی از هم‌نسلان خسرو شکیبایی داشته باشم و قطعا همین درد و دل هم نشان می‌دهد که می‌خواستم حضور داشته باشم.

پایان پیام

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی (زادهٔ ۲ تیر ۱۳۳۴ در روستای چالو، همدان) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، خواننده و گوینده ایرانی است. او موفق به دریافت نشان درجه یک گواهی‌نامه هنری گردیده‌است. پرویز پرستویی با دریافت چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر، در بین بازیگران ایرانی رکورددار است.

وی در سال ۱۳۴۸ به گروه بهرام بیضایی پیوست و در همان سال سرانجام اولین نقشش در تئاتر ماجرای یک محل را بازی کرد. پرستویی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۸ با اجرای نمایش در مراکز رفاه، کاخ جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. در سال ۱۳۵۳ برای بازی در نمایش دکه و یک سال بعد برای بازی در نمایش تسلیم شدگان جایزه «کاخ جوانان» را گرفت. آشنایی او با بهزاد فراهانی او را به گروه کوچ کشاند تا به دنبال کسب تجربه باشد.

اوج دوران کاری وی در سال ۱۳۵۲ در نمایش‌های چشم برابر چشم، شبی در حلبی‌آباد، پتک و خانه روشن بود که در آن به بازی پرداخت. بازی او در نمایش پرطرفدار میلاد در نقش یک دلال زمین، خیلی زود اسم او را در بین طرفداران تئاتر بر سر زبان‌ها انداخت. پرستویی در سال ۱۳۶۲ اولین فعالیت خود را در سینما با دیار عاشقان آغاز کرد و در همان ابتدا مورد تحسین قرار گرفته و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. وی در سال ۱۳۶۶ در فیلم شکار با خسرو شکیبایی هم بازی شد.

کد خبر : 12868 ساعت خبر : 3:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12868
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات