«دلخون نامه» به روی صحنه می‌رود

رئیس حوزه هنری استان لرستان گفت: نمایش “دلخون‌ نامه” اسفندماه امسال در تالار ماه حوزه هنری استان لرستان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدحسین امیدی‌پور رئیس حوزه هنری لرستان اظهار داشت: نمایش «دلخون نامه» به کارگردانی یـداللـه شعبان تولید واحد نمایش حوزه هنری لرستان اسفندماه ٩۴ در تالار ماه این حوزه به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: این نمایش که در دوازدهمین جشنواره سراسر تئاتر تیرنگ حائز رتبه برگزید ه‌شده است داستـانی در رابطه با ماجــرای یک تعزیـه را بـا بـازی حدیث امیدی و یدالله شعبان روایت می‌کند.

رئیس حوزه هنری لرستان عنوان کرد: این نمایش به مدت پنج روز در سالن نمایش ماه حوزه هنری استان لرستان میزبان نگاه علاقه‌مندان خواهد بود

پایان پیام

تعریف تئاتر
تئاتر شاخه‌ای از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان‌ها برابر تماشاگران می‌پردازد. به جز سبک معیار گفتار دراماتیک، تئاتر گونه‌های دیگری نیز دارد؛ مانند اپرا، باله، کابوکی، تعزیه، خیمه شب بازی و پانتومیم.
«تئاتر» واژه‌ای است یونانی در لغت به معنای چیزی که به آن نگاه می‌کنند. در فارسی به تئاتر «نمایش» یا «تماشا» می‌گویند. تاریخچه تئاتر مربوط به یونان باستان و رم درقبل از میلاد مسیح می‌باشد.
زیرشاخه‌ها
تئاتر خیابانی
پانتومیم (بی کلام)
نمایش روحوضی
نقالی
نمایش عروسکی
نمایش :این کار توسط یک یا چند بازیگر در یک محیط باز به نام «سن» انجام می‌گیرد و توسط کارگردان هدایت می‌شود.
پانتومیم (بی کلام): نمایشی است که معمولاً توسط یک بازیگر انجام می‌گیرد و در آن از هیچ کلامی استفاده نمی‌شود.
نمایش روحوضی: به نمایشی گفته می‌شود که بازیگران روی یک حوض که با الوار پوشانده شده و رویش را فرش کرده‌اند داستان نمایش را اجرامی‌کنند. این نوع نمایش درزمان‌های قدیم انجام می‌شد.
پرده خوانی:به نمایشی گفته می‌شود که در آن تصاویری بر روی پرده نقاشی شده‌است و یک راوی طبق این پرده به نقل کردن نمایش می‌پردازد. این نوع نمایش بیشتر در زمان‌های قدیم استفاده می‌شد و به نمایش قهوه‌خانه‌ای معروف است.

کد خبر : 13748 ساعت خبر : 6:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13748
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات