نخستین محیط‌بانی خیرساز کشور در خرم‌آباد

نخستین محیط‌بانی خیرساز کشور در خرم‌آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز عملیات اجرایی نخستین پاسگاه محیط‌بانی خیرساز کشور در بخش چگنی این استان خبر داد.
به گزارش پیگاه خبری گلونی، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: نخستین مجمع خیران محیط زیست کشور سال گذشته در لرستان تشکیل شد و افراد زیادی برای عضویت در این مجمع اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: مراحل حقوقی ثبت کشوری مجمع خیران محیط زیست کشور درحال پیگیری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: نخستین پاسگاه محیط‌بانی خیرساز کشور توسط یک خیر محیط زیست در لرستان با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث می‌شود.

نخستین محیط‌بانی خیرساز کشور در خرم‌آباد

فتحی بیرانوند بیان کرد: امروز عملیات اجرایی ساخت این پاسگاه محیط‌بانی در روستای سراب رفت‌خان در بخش چگنی خرم‌آباد آغاز شد.
وی گفت: این پاسگاه تاثیر قابل توجهی در حراست از منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد و جلوگیری از تخلفات شکار و صید خواهد داشت.
مساحت منطقه سفیدکوه خرم‌آباد هفت هزار و ۳۰ هکتاراست که نخستین‌بار در سال ۱۳۴۷ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت.
منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد با داشتن وضعیت توپوگرافی خاص دارای رودخانه‌های پر آب مانند کشکان و کریه یکی از زیستگاه‌های باارزش جانوری در غرب ایران است.
این منطقه دارای ۲۷۲ گونه گیاهی و ۱۳۸ گونه جانوری است که بلوط ایرانی، بلوط دارمازو، پسته وحشی، گیلاس وحشی از جمله گیاهان شاخص این منطقه هستند.
پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، بز پازن، گربه وحشی، رودک، تیهو از جمله جانوران نادر در این منطقه هستند.

 پایان پیام

کد خبر : 13541 ساعت خبر : 7:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13541
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات