صف‌های طولانی و سانس‌های فوق‌العاده

سینما آزادی در سه روز گذشته یکی از شلوغ‌ترین سالن های سینمای تهران بود و با وجود صف طویل هیچکس بدون تماشای فیلم مورد علاقه‌اش سینما را ترک نکرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سینما آزادی از نخستین روزهایی که جشنواره فیلم فجر در ایران برگزار شد و سینما هنوز این شکل و حال امروز را نداشت، پاتوق علاقمندان به فیلم های جشنواره بود.
صف‌های طویل سینما آزادی در آن روزها حتی شاید یکی از نمادهای جشنواره فیلم به حساب می‌آمد و این روند استقبال مخاطبان در سینما آزادی همچنان ادامه دارد و حالا این سینما به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین فضاهای جشنواره فیلم فجر است.
پردیس سینمایی آزادی در سه روز گذشته از جشنواره سی و چهارم، صف‌های طویل سینماگران را تجربه کرده، به شکلی که از ساعت ۸ صبح مخاطبین و دوستدارن فیلم‌های ایرانی تا ساعت ۲۴ شب در صف‌های طولانی در انتظار تماشای فیلم مورد نظر به انتظار ایستاده‌اند. صف علاقمندان به حدی طولانی شده که تا خیابان ضلع شمالی سینما یعنی کوچه یکم، خیابان خالد اسلامبولی رفته است و خیلی‌ها حتی پس از ورود به دلیل ازدحام و شلوغی سالن مجبور به تماشای فیلم روی موکت‌های سالن سینما شده‌اند. به هرحال فیلم دیدن روی زمین جز جدا نشدنی جشنواره فجر است و نشان از اهمیت و پرمخاطب بودن جشنواره دارد.
سینما آزادی ۵ سالن نمایش فیلم دارد که بلیت تمام فیلم‌ها به مردم فروخته می‌شود، فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران، سودای سیمرغ ۱ و ۲، بخش نگاه نو و هنر و تجربه در سینما آزادی نمایش داده می‌شود.
رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی در این باره گفت: استقبال از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و بخشی از فیلم‌های نگاه نو و چند فیلم از هنر و تجربه، به قدری بود که چند سانس فوق‌العاده در نظر گرفته شد، تا هیچکس مجبور به ترک سینما و ندیدن فیلم نشود و همه توانستند فیلم دلخواهشان را ببینند.
سعیدی‌پور درباره سانس‌های فوق‌العاده توضیح داد: برای فیلم سینمایی «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی و فیلم «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی در اولین روز جشنواره سانس فوق‌العاده برقرار شد. روز دوم جشنواره فیلم «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی و «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی، «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی به سانس فوق‌العاده رسید، فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، در روز سوم به سانس فوق‌العاده رسید و فیلم سینمایی «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در همین روز تناها فیلم بود که طی ۳ روز گذشته ۲ سانس فوق‌العاده داشت.
وی درباره تعداد تماشاگران فیلم‌های جشنواره در ۳ روز گذشته در سینما آزادی خاطر نشان کرد: به طور متوسط بالای ۴ هزار نفر هر روز در این سینما فیلم دیده‌اند، که هزار بلیت به صورت سفید فروخته می‌شود. در زمان شروع هر سانس ۵۰ بلیت سفید فروخته می‌شود، و مخاطبان حتی روی زمین و با بلیت سفید مشتاق دیدار فیلم‌ها هستند.
مدیر سینما آزادی درخصوص صف‌های طویل مردم در بیرون سینما در فصل زمستان تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده که اگر بارندگی در بیرون سینما وجود داشت، افرادی که در صف بیرون سینما هستند به طبقه منفی ۱ سینما بروند و زیر بارش‌ها اذیت نشوند.
سعیدی‌پور درباره تجهیز سینما و مشکلات احتمالی فنی نمایش فیلم‌های جشنواره گفت: خوشبختانه باهمکاری موسسه سینما شهر قبل از ورود به جشنواره تجهیزات را به روز و تعمیر و نگهداری کردیم.

پایان پیام

کد خبر : 13240 ساعت خبر : 9:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13240
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات