پذیرش بدون کنکور دانشجو در نیمسال دوم

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان از پذیرش دانشجو بدون کنکور در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهندس مجید دریکوند بیان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دانشجو بدون کنکور می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه این دانشجویان در ۱۷ کدرشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی هستند، اضافه کرد: رشته‌های دوره کاردانی شامل امور بانکی، نرم‌افزار(برنامه‌سازی کامپیوتر)، عمران(نگهداری و مرمت ساختمان)، معماری شهری، فناوری اطلاعات(اینترنت و شبکه‌های گسترده)، امور فرهنگی، شبکه‌های کامپیوتری و کامپیوتر(سیستم‌های کامپیوتری) هستند.

دریکوند ادامه داد: همچنین در مقطع کارشناسی برای رشته‌های مهندسی فن‌آوری معماری (طراحی و نوسازی بافت‌های فرسوده)، مدیریت امور فرهنگی (ارزیابی فرهنگی)، حسابداری (حسابداری دولتی)، مهندسی IT (فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات)، مهندسی فناوری شبکه‌های کامپیوتری، حسابداری (حسابداری مالی) و مدیریت امور شعب بانک، دانشجو پذیرفته می‌شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: افراد جهت ثبت نام در این رشته‌ها باید به سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کنند.

به گفته وی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان نزدیک به ۳۰ کد رشته وجود دارد.

پایان پیام

کاردانی یا فوق دیپلم، به دوره‌ای از آموزش عالی گفته می‌شود که پیش‌نیاز آن، دیپلم متوسطه یا مدرک پیش‌دانشگاهی است. به کسی که این دوره را با موفقیت به پایان برساند، مدرک کاردانی اعطا می‌شود. ومعادل انگلیسی ان Associate degree میباشد. تعداد واحدهای درسی دوره کاردانی بر حسب رشته، حداقل ۷۲ و حداکثر ۹۵ واحد و طول دوره دو الی سه سال است. بر اساس مقررات آموزشی، سقف مجاز تحصیل این دوره سه سال و نیم تعیین شده‌است.

کاردانی پیوسته

که ویژه فارغ التحصیلان هنرستان‌های «فنی و حرفه‌ای» یا «کار و دانش» است. این افراد، برای شروع به تحصیل در دوره کاردانی، ملزم به ارائه مدرک دیپلم و شرکت در آزمون کاردانی پیوسته در رشته تحصیلی مربوط به دیپلم هستند؛ و فقط می‌توانند در رشته تحصیلی که دیپلم گرفتند در رشته کاردانی ادامه تحصیل دهند. دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و همچنین سما دانشگاه‌های آزاد اسلامی که بدون کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرد یکی از برگزارکنندگان اصلی این دوره‌های می‌باشند

کد خبر : 13430 ساعت خبر : 3:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13430
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات