آموزش کاشت بلوط در نمایشگاه محیط زیست

پایگاه خبری گلونی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست شرکت می‌کند.

پایگاه خبری گلونی با داده‌نماهای محیط زیستی و روش کاشت بذر بلوط و با پویش آسمانت را پس بگیر، در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد. در این نمایشگاه از داده‌نمای کاشت بذر بلوط رونمایی می‌شود. این داده‌نما زیر نظر مظفر افشار، پدر بلوط ایران تهیه شده است و از تجربیات ایشان در این زمینه استفاده شده است. این داده‌نما به همراه بذر بلوط در اختیار بازدیدکنندگان از غرفه گلونی قرار می‌گیرد تا خودشان بلوط بکارند و شاهد رشد آن باشند.

پایین‌ترین سطحی که درخت بلوط در ایران رویش دارد در مسجد‌سلیمان است و در ارتفاع ۴۵۰ متر از سطح دریاست اما در اکثر استان‌های رویشی بلوط عمدتا از ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ متر از سطح دریا شروع می‌شود و تا ۲۷۰۰ متر نیز دیده شده است. بلوط در شهر تهران هم کاملا رشد می‌کند و نمونه‌اش دو درخت بلوط بزرگ در بوستان لاله است. برای دانلود داده‌نمای کاشت بلوط کلیک کنید.

همچنین احسان میرزایی، فعال محیط زیست در این غرفه به معرفی پویش سبزی نوروز خواهد پرداخت. غرفه گلونی در سالن  ۱۲ و روبروی غرفه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. ساعت کار نمایشگاه از دهم تا سیزدهم اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر است و محل آن، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است.

پایان پیام

کد خبر : 14218 ساعت خبر : 11:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14218
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات