گلونی

تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و محیط زیست

تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و محیط زیست

تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست با هدف گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی به حفاظت محیط زیست به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز سه‌شنبه در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردند.

این تفاهم‌نامه، گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی برای حفاظت از محیط زیست را آسان‌تر خواهد کرد.

تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی و اجرای احکام و تکالیف مندرج در ماده ۱۸۹ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و اجرای سیاست دولت مبنی بر توسعه فناوری اطلاعات، ایجاد دولت الکترونیکی و با هدف توسعه خدمات الکترونیکی امضاء شد.

این تفاهم، تحقق اهداف توسعه پایدار و ارتقای نقش و جایگاه فناوری اطلاعات به عنوان فناوری سبز را ممکن می‌سازد.

کاهش مصرف انرژی، جمع‌آوری، بازیافت و امحاء زباله‌های الکترونیکی و جلوگیری از توسعه آلودگی‌ها، کاهش آلودگی‌های الکترونیکی زیست محیطی، ایجاد رفاه و سلامت الکترونیکی، توسعه صنایع با فناوری‌های پیشرفته مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه مشخصات و ضوابط زیست محیطی مرتبط و اعمال آن در مناطق مختلف کشور و همچنین تقویت و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و منابع کشوراز اهداف این تفاهم‌نامه است.

 پایان پیام

خروج از نسخه موبایل