گلونی

«فرار از زندان٢» در نیاوران

نمایش فرار از زندان٢ به کارگردانی و نویسندگی عباس عبدالله‌زاده،  آهنگسازی میرامیر میری و طراحی لباس مهدی شاه‌میریان با ٢٢ اجرا به روی صحنه می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، عبدالله‌زاده در خصوص این نمایش عنوان داشت: “فراراززندان ٢” نمایش‌نامه‌ای‌ست با کاراکترهایی محدود. در این نمایش کمدی دو بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند که به نقش «ستار» را مقداد اسلامی و نقش «جاوید» را افشین غیاثی عهده‌دار هستند.
وی در مورد موضوع این نمایش بیان داشت: قصه راجع به دو زندانی افغان است که به دلیل یک سوء‌تفاهم، توسط سربازان آمریکایی دستگیر و زندانی می‌شوند و حدود ٧ سال را در زندان به سر می‌برند. تا اینکه تصمیم می‌گیرند از زندان فرار کنند.
کارگردان این نمایش اضافه کرد: طراحی صحنه‌ ما یک فضای انتزاعی را در بر می‌گیرد و در این کار از بازی رئالیستی استفاده کرده‌ایم. موسیقی این نمایش تلفیقی از موسیقی افغانستان همراه با سازهای سنتی این کشور و سازهای مدرن و الکترونیک است. قابل ذکر است که در طراحی لباس هم از همین رویکرد تلفیقی بهره جسته‌ایم.
عبدالله‌‌زاده با بیان اینکه این نمایش برای اولین بار اجرا می‌شود درمورد پیش‌بینی استقبال مخاطبان ازاین نمایش گفت: به شخصه فکر می‌کنم اگر تماشاگر به ما اعتماد نماید و کار را ببیند، ناراضی ازسالن نمایش بیرون نخواهد رفت.
این کارگردان در توضیح اینکه چرا ملیت شخصیت‌های نمایشش را از افغانستان در نظر گرفته، بیان کرد: من همیشه سعی کردم، اگر کاری می‌نویسم جغرافیای آن را یک محیط بعید بگیرم. برای اینکه تماشاگر وارد فضای بکرتری بشود و آنچه که برای من در نمایش‌ها بسیار اهمیت دارد فضای نمایشی است. هر چقدر که فضا تازگی بیشتری داشته باشد، به عقیده‌ من چشم‌نوازتر می‌شود.
گفتنی است علاقمندان برای تهیه بلیط این نمایش می‌توانند ازطریق سایت تیوال و گیشه فرهنگ‌سرای نیاوران اقدام نمایند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل