گلونی

گسترش روابط فرهنگی ایران و فرانسه

نمایشگاه عکس علی دقیق با عنوان “در سفر” عصر جمعه ٧ اسفند ماه با حضور علاقه‌مندان در گالری شماره یک فرهنگ‌سرای نیاوران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر سهراب فتوحی رییس انجمن دوستی ایران و فرانسه و آقای ژان پیر بریگودوآ هنرمند و مسئول کمیته هنری در اتاق همکاری‌های مشترک ایران و فرانسه مهمانان ویژه نمایشگاه “در سفر”  بودند که با مشایعت سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند. سجادی ضمن خوشامدگویی به هنرمند فرانسوی اظهار داشت: فرانسه کشوری با فرهنگ دیرینه است و با ایران می‌تواند تعاملات خوبی داشته باشد از این رو بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران آمادگی خود را جهت همکاری در رویدادهای فرهنگی مشترک اعلام می‌نماید.

دکتر سهراب فتوحی رییس انجمن دوستی ایران و فرانسه در این بازدید با تمجید از ظرفیت‌های موجود در مجموعه فرهنگ‌سرای نیاوران ابراز داشت: با توجه به امکاناتی که فرهنگ‌سرای نیاوران دارد می‌توان هنرمندان معاصر فرانسه در تمامی زمینه‌ها را برای برگزاری نمایشگاه‌ها به ایران و هنرمندان معاصر ایران را  به فرانسه دعوت کرد و آثارشان  را در معرض دید عموم قرار داد. با توجه  فضای خاص  مجموعه فرهنگ‌سرای نیاوران که  شباهت بسیاری به  یکی از ساختمان‌های فرهنگی هنری معروف در فرانسوی دارد و نیز با توجه به مدیریت فعالی که سکان‌دار آن است نیاوران این قابلیت را دارد تا پذیرای هنرمندان تجسمی فرانسه باشد. هنرمندان کشورهای بسیاری در دنیا به خصوص فرانسه وقتی  برای اولین‌بار به ایران می‌آیند عاشق ایران می‌شوند و خواهان تمدید زمان حضورشان در اینجا هستند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های کانون ادبی نیاوران نیز خاطر نشان کرد: توجه به شعر و ادبیات از دیگر برنامه‌های انجمن دوستی ایران و فرانسه است و با توجه به فعالیت‌های کانون ادبی نیاوران امیدواریم بستر این فعالیت‌ها هر چه سریع‌تر آماده شود .

ژان پیر بریگودوآ مسئول کمیته هنری اتاق همکارهای مشترک با فرانسه، عکاس و استاد دانشگاه سوربن فرانسه نیز ابتدا به  علی دقیق عکاس هنرمند تبریک گفت و در ادامه اظهار داشت: خوشحالم که در این مکان هنری حضور یافتم و از این نمایشگاه بازدید کردم. هنرمند در این آثار مفاهیم ارزشمندی را توصیف کرده و تصاویر جالبی خلق نموده که مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین تنوع موضوعات و حضور در کشورهای مختلف برای تهیه این عکس‌ها از دیگر جاذبه‌هایی است که در این نمایشگاه احساس می‌شود.

وی در ادامه پیرامون همکاری‌های فرهنگی ایران و فرانسه اظهار داشت: با هدف گسترش ارتباطات فرهنگی بین دوکشور برنامه‌های زیادی در چند سال گذشته طراحی و اجرا شده  است. از این رو امیدواریم با اتفاقاتی که در عرصه دیپلماسی روی داده از این به بعد شاهد گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌های فرهنگی بیشتر بین دو کشور ایران و فرانسه باشیم.
وی  با ابراز علاقه به ایران در ادامه صحبت‌هایش برگزاری نشست‌های و نمایشگاه‌های مختلف در ایران و فرانسه به منظور تبادل دانش میان عکاسان ایران و فرانسه را از دیگر برنامه‌های آتی کمیته هنری همکاری‌های مشترک ایران و فرانسه عنوان کرد.

گفتنی است نمایشگاه عکس “در سفر” با نمایش ٨۴ اثر تا ١۴ اسفند همه روزه از ساعت ٨ الی ٢٠ در فرهنگ‌سرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل