بازارچه خیریه‌ای با حمایت کامل هنرمندان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این بازارچه به‌مناسبت پایان سال و با شعار ‮ «من هستم، شما هم باشید‮» و مشارکت هنرمندان، طراح‌ها، انتشارات و برندهای شناخته شده و مطرح، در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه همین هفته برپا خواهد شد تا زمینه‌ای باشد برای آشنایی عموم با مجموعه فعالیت‌های خیریه بنیاد کامرانی.
تینا پاکروان، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، که سفیر و حامی بنیاد کامرانی است، درباره این بنیاد می‌گوید: ‮ «بنیاد کامرانى قریب به نیم قرن است که فعالیت وسیعى در امور خیریه دارد. تاسیس مراکز مبارزه با سرطان در غالب بیمارستان‌هاى سانترال یک و دو و ‮١۵ درمانگاه در نواحى محروم یکى از کارهاى خیر بنیاد در سکوت و بی‌خبرى بوده است. ‮»
او در ادامه می‌افزاید: ‮ «یکى از مهم‌ترین فعالیت‌هاى بنیاد نگهدارى از حدود ۶۰۰ زن سالمند و بی‌سرپرست و یا معلول ذهنى و جسمى در فضایى بسیار زیبا و خوش آب و هوا با بهترین امکانات در کیلومتر ‮١٨ جاده قدیم کرج (شهر قدس) و در مرکزی به‌نام مرکز سالمندان قدس است. ‮»
همچنین مرکز گامانایف ایران که جراحى مغز را بدون نیاز به عمل باز و با اشعه گاما ممکن می‌کند از دیگر فعالیت‌هاى این مجموعه است.
پاکروان در ادامه درباره اولین بازارچه نوروزى این بنیاد مىگوید: ‮ «بنیاد کامرانى تا به حال نه تبلیغاتى داشته است و نه بازارچه‌اى و نه صندوقى اما با گسترده شدن فعالیت‌هاى این بنیاد، طبیعتا نیاز به حمایت مردم خیر و انسان‌دوست و بویژه حامیان زنان هر روز بیشتر احساس مى‌شد، اما از آنجایى که خود این خانم‌هاى نازنین مهم‌ترین مساله و دغدغه بنیاد هستند اولین گام با برگزارى مراسم یلدا در کنار این عزیزان و با حضور هنرمندان نازنین انجام شد. گام دوم برقراى بازارچه نوروزى است تا در سال نو دست پر به دیدنشان برویم و سالی پر از امید را با گسترش حامیان بنیاد آغاز کنیم. ‮»
او در ادامه با اشاره به زندگى در عصر ارتباطات و فراگیر شدن سایه فضاى مجازى در زندگى حقیقى شهروندان و همچنین تکیه بر نگاه انسانى هنرمندان، به ساخت مستندى از حامیان هنرمند این بنیاد اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: ‮ «در این راه سینماگران و هنرمندان بسیارى به ما پیوستند تا جایى که هنوز فرصت فیلمبردارى از همه آن‌ها فراهم نشده است. ‮»
در این فیلم هنرمندان و سینماگرانی چون پوران درخشنده، رخشان بنی‌اعتماد، ناصر ملک‌مطیعى، محمدعلى کشاورز، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانى، بیتا فرهى، گوهر خیراندیش، بهرام رادان، مهناز افشار، شهاب حسینى، حامد بهداد، هنگامه قاضیانى، مهتاب کرامتى، رویا تیموریان، مسعود رایگان، عاطفه رضوى، شیلا خداداد، شقایق فراهانى، محمدرضا غفارى، ساره بیات، ملیکا شریفى‌نیا، مهرداد صدیقیان، على صالحى، نیوشا ضیغمى، پژمان جمشیدى، پیمان قاسم‌خانى، پرند زاهدى، محمدرضا شریفی‌نیا، على عباسى، سیدضیاء هاشمى، مسعود اطیابى، حسین یارى، زهیر یارى، خشایار اعتمادى، کتایون ریاحى، نیکى مظفرى، مجید مظفرى، اندیشه فولادوند، ساغر عزیزى، میترا حجار، على عابدینى، ستاره اسکندرى، لاله اسکندرى، سارا خویینى‌ها، سام نورى، مهدى صباغ‌زاده و مرجان شیرمحمدى و بهروز افخمى، شهره سلطانى، مجید مطلبى، مونا فرجاد و… در کنار بنیاد کامرانى قرار گرفته‌اند.

پاکروان درباره همکاری سینماگران با این مستند و علاقه‌شان به بنیاد کامرانی می‌گوید: ‮ «بنیانگذار بنیاد، آقاى سیف الدین کامرانى، همه درآمد ‮۵ سالن سینما مرکزى در خیابان انقلاب را صرف امور خیر کرده است و به‌همین دلیل بسیاری از سینماگران با این بنیاد و فعالیت‌هایش آشنا هستند. ما یقین داریم بنیادى که ۵۰ سال بى سرو صدا و بدون وقفه درگیر دستگیرى نیازمندان بوده است هرگز این مهم را بر زمین نخواهد گذاشت. ‮»
این هنرمندان در بازارچه خیریه نوروزی کامرانی نیز حضور خواهند یافت و در کنار این مجموعه خواهند بود.
در بازارچه خیریه نوروزی بنیاد کامرانی در کنار برندهای معروفی چون نشر هرمس، نشر ثالث، حرفه: هنرمند، زییین، کبالت، کوکی‌باکس، کافه رییس، کافه ویونا، سفال‌های اوژن سیروسی، سفالینه، روبان، اکسیژن، آکا، ری‌زن، باتیک و… کیمیا رهگذار، عکاس و هنرمند شناخته‌شده حوزه تجسمی، پروژه فوتوسوفی معروفش را اجرا خواهد کرد.

پایان پیام

کد خبر : 14266 ساعت خبر : 10:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14266
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات