برخورد قضایی با عوامل فیلم حیوان‌آزاری اخیر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از برخورد شدید با هر نوع حیوان‌آزاری خبر داد و تاکید کرد عوامل فیلم اخیر که اقدام به آزار و شکنجه یک قلاده سگ کردند به زودی تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سرهنگ خیلدار با اشاره به انتشار فیلم حیوان‌آزاری در یکی از مناطق روستایی کشور گفت: عوامل این فیلم که اقدام به آزار و شکنجه یک قلاده سگ کردند به زودی تحویل مقامات قضایی می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با هرگونه حیوان‌آزاری و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی شود به شدت برخورد قانونی می‌شود.
در فیلمی که اخیرا منتشر شده فردی با بی‌رحمی تمام، سگ بی‌گناهی را از گوش‌هایش بلند کرده و به بدنه خودرو می‌کوبد اما رفتارهای بی‌رحمانه این فرد به این حرکات محدود نشده و او در ادامه با بیل ضربات مرگ‌باری به حیوان وارد می‌کند.

دردناک‌تر از عملکرد این فرد، شنیده شدن صدای خنده افرادی است که شاهد چنین رفتاری هستند و از آن لذت می‌برند.

پایان پیام

حیوان‌آزاری
حیوان‌آزاری یکی از انواعِ بداخلاقیِ اجتماعی ، بِزِه‌کاری و یا اختلالات روانی است. در این زمینه می‌توان به آزار و اذیتِ حیوانات شهری به دستِ کودکان و بزرگسالان اشاره کرد. بسیاری از کشورها حیوان‌آزاری را فی‌نفسه یک جرم قضایی می‌دانند، اما حیوان‌آزاری در ایران، جُرم‌انگاری نشده‌است و قوانینِ عامِ موجود هم «قوانینِ زیست‌محیطی» هستند و نه قوانینی در حمایت از حیوانات؛ هر چند در سالهای اخیر بعضی از حکم‌های قضایی توسط قضات برای متهمان پرونده‌های حیوان‌آزاری صادر شده است. همچنین در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی انجام شده تا حیوان‌آزاری، جرم‌انگاری شود و به حیطهٔ جرایم وارد شود. قانون حمایت از حیوانات نیز به زودی به صورت لایحه تقدیم مجلس خواهد شد.
از میان سلبرتی های ایرانی تنها حصین رپر معروف اقدام به مبارزه با حیوان آزاری کرده است وی در صفحه اینستا گرام خود با انتشار تصویری از یک حیوان آزار عنوان داشت بزودی فیلم گریه کردن و ابراز پشیمانی این شخص را منتشر خواهم کرد او برای هر اطلاعاتی. از این شخص جایزه صد میلیون تومانی قرار داده است.

 

 

کد خبر : 14011 ساعت خبر : 10:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14011
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات