به دلیل مالی قلعه استحکام‌بخشی نمی‌شود

به دلیل مالی قلعه استحکام‌بخشی نمی‌شود

غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در نخستین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران افزود: لرستان در راستای پایتحت ژئوتوریسم و بوم‌گردی بسیار مستعد است و در حال حاضر دو اقامت‌گاه فعال و دو اقامت‌گاه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی وی بیان کرد: بازارچه صنایع دستی در مجموعه باغ گلستان در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: این بازارچه با طراحی ویژه صنایع دستی و و متناسب با فضای صنعت‌گری ایجاد شده است . وی ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به صورت دایم در استان راه‌اندازی شده است و مورد توجه گردشگران خارجی استان هستند. سلیمانی گفت: در روستاهای هدف گردشگری آموزش‌ها و کارگاه‌هایی به صورت مستمر انجام شده است.

به دلیل مالی قلعه استحکام‌بخشی نمی‌شود

وی در خصوص طرح استحکام‌بخشی قلعه فلک‌الافلاک افزود: فاز یک استحکام‌بخشی این قلعه انجام شده است و به دلیل کمبود اعتبار به طور موقت این طرح متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در این ایام پرداختن به موضوعاتی با عنوان ریزش قلعه جفا در حق این اثر تاریخی و مردم استان است گفت : بیان مطالبی که خلاف واقعیت و کذب است در حالی که این قلعه ظرفیت بازدید ۲۰ هزار نفر در روز را داراست ظرفیت جذب گردشگر استان را تخریب می‌کند.

همچنین وی افزود: ۹۶ پل تاریخی در استان وجود دارد و این در حالی است که فقط ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار مرمت پل‌های تاریخی ابلاغ شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: این در حالی است که هزینه مرمت هر دهنه پل یک تا دو میلیارد ریال است.

رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در راستای حفاظت از میراث فرهنگی این استان یگان حفاظت میراث فرهنگی حفاظت از اماکن، موزه‌ها و گنجینه‌ها و مجموعه‌های تاریخی و سامانه‌های هوشمند را برعهده دارد. عباس دولتشاه افزود: به همین منظورسیستم‌های تصویری و پایش در در قلعه فلک‌الافلاک و باغ گلستان راه‌اندازی می‌شود. وی اظهار کرد‌: هشت تیم فعال یگان ویژه، امداد و کلانتری‌ها، پلیس امنیت اخلاقی، یگان حفاظت و همیاران پلیس، بسیج و سپاه فعال شده است.

وی تصریح کرد: روزانه ۱۵ هزار نفر گردشگر و شش هزار نفر بازدیدکننده صنایع دستی در سال گذشته پوشش داده شده است.

دولتشاه گفت: در سال گذشته با حضور گشت‌های فعال در بناهای تاریخی بیش از ۸۰ پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است و ۱۶ مورد دستگاه فلزیاب توقیف شد.
وی ادامه داد: ۸۰ نفر در سال جاری دستگیر شده است که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در راستای حفاظت از پنج موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی استان در دو شیفت با هماهنگی نیروی انتظامی استان گشت هدفمندی در سطح استان انجام می‌شود و بیش از پنج هزار اثر تاریخی پوشش داده می‌شود.

سرهنگ دولتشاه گفت : ۶۰ نفر نیروی کادر و ۲۵ نفر نیروی وظیفه در یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان فعالیت دارند. وی افزود : در سال جاری ۹ هزار و ۴۳۱ مورد قلم اثر کشف شده است و نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد کاهش کشف وجود داشته است.

پایان پیام

کد خبر : 14671 ساعت خبر : 5:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14671
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

باسلام
ممنون از پستهای خوبتون.