تالاب‌های پلدختر در مسیر جهانی شدن

آقای پرفسور ژوزه بریلها بازرس و ارزیاب ژئوپارک‌های جهانی و رئیسژئوپارک کشور پرتغال و آقای دکتر کاظمی عضو ژئوتوریسم سازمان زمین‌شناسی کشور و همراهان از جمله میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت ، معدن و تجارت لرستان در معیت مسئول اداره حفاظت محیط زیست پلدختر و آقای حیدرپوراز دوستداران محیط زیست پلدختر از مناطق زیبا و اکوتوریسمی شهرستان پلدختر به ویژه پل گاومیشان و تالاب‌های یازده‌گانه این شهرستان بازدید داشتند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این بازدید آقای پرفسور ژوزه بریلها با اشاره به ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های شهرستان پلدختر، ضمن بررسی علل بزرگ‌ترین زمین لغزش جهان که در کبیرکوه به وجود آمده و ایجاد منطقه چل و تالاب‌های پلدختر، تالاب‌های‌  پلدختر را به‌ عنوان کاندیدای ژئوپارک استان معرفی نمودند که در آینده باجمع‌آوری اطلاعات و انجام کارهای لازم ثبت جهانی آن صورت خواهد گرفت.

همچنین اقای محمدی نژاد با معرفی تالاب‌های شهرستان و اکوسیستم آن حیات وحش منطقه و اهمیت این تالاب‌ها با توجه به قرارگیری در مسیر بین‌ا‌لمللی مهاجرت پرندگان و ظرفیت‌های طبیعت‌گردی تالاب‌ها از جمله مباحث پرنده نگریو طبیعت‌گردی را تشریح نمودند. در این بازدید توسط ریاست محیط زیست پلدختر تندیس کل کوهی به عنوان نمادی از تنوع زیستی منطقه به عنوان یادبود تقدیم آقای پرفسور ژوزه بریلها بازرس و ارزیاب ژئوپارک‌های جهانی و رئیس ژئوپارک کشور پرتغال گردید. در این بازدید اعضایی از هیئت‌های کوهنوردی خرم‌آباد و پلدختر نیز حضور داشتند.

پایان پیام

کد خبر : 14197 ساعت خبر : 3:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14197
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات