توزیع ۲۰۰ هزار ویژه‌نامه گردشگری در نوروز

توزیع ۲۰۰ هزار ویژه‌نامه گردشگری در نوروز

روز شنبه ۲۲ اسفند ۹۴ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور فرماندار شهرستان بروجرد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان و سایر اعضای ستاد در فرمانداری بروجرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرماندار بروجرد در این جلسه از آمادگی کامل اعضای ستاد برای ارائه خدمت به گردشگران در ایام نوروز خبر داد.

پور قاسمیان ضمن تاکید بر نظافت پارک‌ها، اماکن عمومی و معابر شهری افزود: تمام مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان بروجرد آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند.

توزیع ۲۰۰ هزار ویژه‌نامه گردشگری در نوروز

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز از تولید اقلام تبلیغاتی جدید اعم از کتابچه، بروشور، پوستر، نقشه راهنمای گردشگری و ۲۰۰ هزار ویژه‌نامه نوروزی خبر داد که جهت راهنمایی گردشگران و آشنایی آنها با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان بین مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.

سلیمانی گفت: کمپ‌های راهنمای گردشگری در ورودی و خروجی تمام شهرهای استان در کنار کمپ‌های هلال احمر مستقر خواهند شد و گردشگران را به سمت مراکز گردشگری، اقامتی و پذیرایی یا درمانی هدایت می‌کنند.

وی مساجد تاریخی، خانه‌های قدیمی، موزه مردم‌شناسی، طبیعت ویژه و صنایع دستی بروجرد همچون ورشو را از جمله اهداف اصلی گردشگران در شهرستان بروجرد عنوان کرد که از شهرت خاصی برخوردار هستند.

پایان پیام

نوروز

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری می‌گویند.

نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه، عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن را برپا می‌کنند

 

کد خبر : 14554 ساعت خبر : 9:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14554
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات