راه‌اندازی ۶۰۰ بازارچه صنایع‌دستی در کشور

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در استان زنجان، صنایع‌دستی این استان به شکوفایی رسیده است و ایجاد بازارچه‌های نوروزی بزرگ‌ترین اتفاق صنایع دستی کشور و مهم‌ترین گام برای تحقق فروش یک هزار میلیارد ریالی صنایع دستی در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهمن نامورمطلق در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان، با ابراز خرسندی از راه‌اندازی نخستین بازارچه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی با تقدیر از اقدامات انجام شده، افزود: استان زنجان به الگوی برنامه‌ریزی مراسم و آیین بزرگ محرم در کشور تبدیل شده است و عید نوروز یک آیین بی‌نظیر در جهان محسوب می‌شود و هیچ جایی از دنیا نمی‌توان کشوری غیر از فارسی‌زبانان را یافت که نخستین روز بهار را به عنوان آیین ملی جشن بگیرند.
وی یادآورشد: نوروز یک موقعیت استثنایی برای بازشناسی خود است، چرا که پایان یک فصل سرد و مرده و آغاز یک فصل شاد و گرم به شمار می‌آید.
معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: زنجان می‌تواند با برگزاری این آیین‌ها به بهترین شکل، به منطقه‌ای با ویژگی‌های جشن‌های نوروزی شناخته شود.
این مقام مسئول، به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای نوروز در بخش صنایع دستی اشاره کرد و راه‌اندازی ۶۰۰ بازارچه صنایع دستی در کشور را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
نامورمطلق هدف‌گذاری فروش صنایع دستی تا پایان برنامه ششم توسعه را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به همراه خانم «غدا هیجاوی» رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی برای شرکت در آیین افتتاح نخستین بازارچه هنرهای سنتی و صنایع دستی و کارگاه هنرهای سنتی به زنجان سفر کرد.

پایان پیام

کد خبر : 14858 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14858
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات