راه‌یابی «دالکه» به بخش مسابقه فیلم ۱۰۰

پویانمایی دالکه، از لرستان، به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای تهران راه یافت .

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این پویانمایی به کارگردانی نسیم عینی تولید سال ١٣٩۴ واحد هنرهای تصویری حوزه هنری جهت رقابت در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صدثانیه‌ای تهران انتخاب شد.

این انیمیشن کوتاه که ماجرای فداکاری مادر را در قالب کاراکترهای آدم‌برفی بیان می‌کند در دو نسخه ١٠٠ ثانیه‌ای و چهاردقیقه‌ای و با تکنیک سه‌بعدی تولید شده که نسخه ١٠٠ ثانیه‌ای آن در این جشنواره حضور دارد.
گفتنی است دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ١٠٠ ثانیه‌ای در چهار بخش، اصلی (مسابقه ملی) بخش سینمای اخلاق، بخش بین‌الملل و بخش چشم‌انداز (مسابقه ١۴٠۴) از ١٢ تا ١۴ اسفندماه امسال برگزار می‌شود

پایان پیام

تعریفی مختصر از انیمیشن

پویانمایی یا انیمیشن نمایشِ تُند و پیوستهٔ تصاویری از اثرِ هنریِ دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویرِ پویا در پویانمایی‌ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید می‌آید.

پویانمایی می‌تواند در قالب هر دو رسانهٔ آنالوگ مانند فیلم متحرک، نوار ویدئو یا در رسانه‌های دیجیتال، پویانمایی فِلش و ویدئوی دیجیتال ضبط شده یا “GIF” پویا باشد. برای نمایشِ پویانمایی می‌توان از یک دوربین، رایانه یا یک پروژکتور با فن‌آوری‌های نو استفاده کرد. رایج‌ترین روش برای نمایش پویانمایی، سینما یا ویدئو است.

یک پویانمایی، به دو روشِ سنتی و روش دیجیتال ایجاد می‌شود. اِستاپ‌موشن شیوه‌ای از پویانمایی است که در آن با جابجایی یا تغیرِ مکان، شکل یا حالتِ اشیاء به صورت دو یا سه بعدی با استفاده از برشِ لبه‌های کاغذ، رنگ‌آمیزیِ فیلم‌های شفاف یا عروسک؛ و ثبت هر لحظه از قاب به شکل یک تصویر، و نمایشِ پیوسته تصاویر جایگزین شده، با تصاویر قبلی و معمولاً با ۱۲،۱۰،۸، ۲۴،۱۶،۱۵، ۵۰،۳۰،۲۵ یا ۶۰ قاب در ثانیه، یک اثر پویانمایی ایجاد می‌شود.

قدیمی‌ترین نمونه‌های تلاش برای بدست آوردن توهم حرکت در طراحی ایستا را می‌توان در نقاشی‌های دوران نوسنگی غارها پیدا کرد، در جایی که حیوانات با چندین شکل پای روی‌هم افتاده مجسم شده‌اند، که آشکارا کوششی برای رساندن احساس حرکت است. سفالینه‌ای متعلق به مردم شهر سوخته یافت شده‌است که نقوش روی این جام، تکراری هدفمند دارد و حرکت را نشان می‌دهد. تکراری که پایه و اساس هنر انیمیشن امروز است

کد خبر : 13991 ساعت خبر : 2:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=13991
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات