عملکرد گلونی در نمایشگاه محیط زیست

عملکرد گلونی در نمایشگاه محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی پایگاه خبری گلونی با فعالیت‌های متعدد در حوزه محیط زیست به بیش از صد مراجعه کننده روش کاشت بلوط را آموزش داد.

 photo_2016-03-04_16-51-04

پایگاه خبری گلونی با برنامه‌های آموزشی و محیط زیستی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست حضور داشت. مهم‌ترین برنامه این پایگاه خبری آموزش کاشت بلوط و آشنا کردن مخاطبان با درخت بلوط بود. بسیاری از دانش‌آموزان دبستان‌ها و دبیرستان‌های تهران با حضور در نمایشگاه محیط زیست از غرفه گلونی دیدن کردند و با این ویژگی‌های درخت، ارزش اکولوژیک و کاشت آن‌ آشنا شدند.

عملکرد گلونی در نمایشگاه محیط زیست

بسیاری از بازدیدکنندگان با دیدن بلوط‌های سه ساله در غرفه گلونی از رشد کند این درخت تعجب می‌کردند و البته درمی‌یافتند که چرا باید از سوختن و آتش گرفتن و نابودی جنگل‌‌های زاگرس نگران باشیم. در چهار روز نمایشگاه بذر بلوط در اختیار بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت تا با کاشت آن در گلدان به طبیعت کمک کنند و بعد از سه سال بلوط را در اختیار پایگاه گلونی قرار بدهند تا به زاگرس منتقل شود.

آشنایی با سمندر لرستانی یکی دیگر از فعالیت‌های پایگاه خبری گلونی بود. گلونی علاوه بر داده‌نمایی که درباره سمندر لرستانی تهیه کرده بود یک سمندر زنده هم در غرفه داشت که دیدن آن برای بازدیدکنندگان جالب بود.

photo_2016-03-04_16-47-22

این سمندر چند روز قبل از نمایشگاه از قاچاقچیان گرفته شده بود. مردم و به‌ویژه کودکان سمندر را از نزدیک می‌دیدند و در جریان حفاظت آن قرار می‌گرفتند.

احسان میرزایی فعال محیط زیست در پایگاه خبری گلونی حضور داشت و درباره کمپین سبزه نوروزی با مردم حرف می‌ز‌د و از آنها می‌خواست که به جای سبزه نوروز سبزی خوردن بکارند.

همچنین اعضای این پایگاه در نشست هم‌اندیشی درباره سمندر لرستانی در غرفه محیط زیست استان تهران شرکت کردند و نظرات‌شان را درباره حفظ این گونه ارائه کردند.

بسیاری از مسئولین، هنرمندان، خبرنگاران محیط زیست، محیط بانان و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران استان‌ها در غرفه گلونی حضور پیدا کردند.

پایان پیام

کد خبر : 14318 ساعت خبر : 10:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14318
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات