گلونی

اخطاریه سازمان هواشناسی درباره بارندگی‌ها

سازمان هواشناسی کشور در مورد بارندگی‌های امروز و روزهای آینده اخطاریه‌ای صدر کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این اخطاریه آمده است: پیرو اخطاریه شماره ۹ سه شنبه مورخ ۹۵/۱/۲۴ به اطلاع می‌رساند به سبب بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در  طی سه روز آینده به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
بعد از ظهر روزچهارشنبه ۹۵/۱/۲۵: آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، جنوب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب فارس، غرب و شمال هرمزگان.
پنج شنبه ۹۵/۱/۲۶: آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها درایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، جنوب کردستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و برخی مناطق فارس.
جمعه ۹۵/۱/۲۷: آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها درایلام، خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی فارس و مناطق شمالی استان‌های قزوین، البرز و تهران در دامنه‌های جنوبی البرز و  بعد از ظهر این روز در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان.
در مناطق یادشده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه‌های مرتفع در جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس، موجب لغزندگی جاده و کاهش دید خواهد شد. بنابراین برای اجتناب از تصادفات و کاهش خسارات در تردد جاده‌ای، توصیه می‌شود احتیاط لازم بکار گرفته شود و ضروری است از تردد و رانندگی در جاده‌های آب گرفته و سیلابی خودداری شود. همچنین در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها از توقف طولانی و برپا کردن چادر اجتناب شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل