گلونی

بازدید یکصد هزار گردشگر از آذربایجان شرقی

تا پایان ششمین روز فروردین ۹۵ تعداد ۹۶ هزار و۶۱۴ نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آذربایجان شرقی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرزین حق‌پرست گفت: با توجه به حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در اماکن تاریخی استان،  ۹۶ هزار و۶۱۴ بازدید از ۲۵ موزه و مکان تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی از ۲۷ اسفند ۹۴ تا پایان ششمین روز فروردین ۹۵ ثبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: کلیسای سنت استپانوس با بیش از ۱۷ هزار و ۵۶۱ نفر بازدید تا پایان روز ششم نوروز ۹۵ مقام نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی تشریح کرد: موزه آذربایجان و رصدخانه مراغه نیز به طور مشترک بیشترین آمار بازدیدکننده را به خود اختصاص داده‌اند.

حق‌پرست، بازار تاریخی تبریز و عمارت شهرداری را جزء جذاب‌ترین و پربازدیدترین اماکن گردشگری استان اعلام کرد و افزود: مجتمع لاله پارک تبریز نیز مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به استقرار تیم‌های نظارتی در نقاط مختلف شهر و به خصوص اماکن گردشگری افزود: از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر تا امروز یک هزار و ۲۹۸ مورد نظارت از تأسیسات و مؤسسات گردشگری انجام شده است، که از این تعداد ۴۱۸ بازدید از مراکز اقامتی، ۴۷۱ بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی، ۱۳۱ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۶۹ بازدید از مراکز اقامتی موقت  مانند کمپ‌ها، مهمانسراها و خانه‌های مسافر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴ مورد تذکر، ۴ فقره اخطار کتبی و ۲۰ مورد تشویق از سوی تیم های نظارتی صادر شده است

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل