گلونی

همکاری بنیاد رودکی و انجمن فرهنگی اتریش

صبح امروز اولین جلسه بررسی زمینه‌های مشترک همکاری بنیاد رودکی و انجمن فرهنگی اتریش با حضور مدیر عامل بنیاد رودکی و رئیس انجمن فرهنگی اتریش برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این جلسه بهرام جمالی مدیر عامل بنیاد رودکی و توماس کلیدر رئیس انجمن فرهنگی اتریش حضور داشتند.
در ابتدای جلسه بهرام جمالی پیشنهاد تدوین برنامه‌ی فرهنگی مشترک به صورت سالانه را اعلام کرد تا بتوان در حوزه موسیقی کلاسیک کیفیت موسیقی کلاسیک را ارتقا داد.
مدیر عامل بنیاد رودکی در ادامه گفت: تمایل داریم در سال یک روز را به نام اتریش در تالار وحدت ثبت کنیم که در آن روز مشخص که از سوی انجمن فرهنگی اتریش تعیین خواهد شد روابط فرهنگی‌مان را نشان دهیم.
توماس کلیدر نیز در ادامه گفت: انجمن فرهنگی اتریش در تهران به همکاری در پروژه‌ها و تبادلات بلند مدت میان دو کشور اتریش و ایران بسیار علاقمند است.
وی گفت: در طی سال‌های اخیر انجمن فرهنگی اتریش در تهران اقدام به حمایت از راه‌اندازی پروژه‌های موسیقی نموده است، که در آن‌ها اتریش و ایران در کنار هم به تنظیم آثار موسیقی می‌پردازند.
در پایان این جلسه مقرر شد پیش نویس تفاهم‌نامه‌ای در خصوص برگزاری نمایشگاه در لابی تالار وحدت، توافق مشترک شامل آموزش و اجرا و معرفی هنر مندان اتریشی، برگزاری نمایشگاه حافظ و گوته با همکاری انجمن گوته و بخش فرهنگی سفارت اتریش آماده شود.

 پایان پیام

خروج از نسخه موبایل