گلونی

برنامه‌ی گسترش مدارس سبز در پایتخت

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در راستای اجرای منویات دولت، مدرسه‌ای سبز را طراحی کردیم و به دنبال گسترش مدارس سبز در پایتخت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اسفندیار چهاربند در مراسم امضای تفاهم‌نامه با پژوهشگاه وزارت نیرو با موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی در مدارس، اظهارکرد : وزارت نیرو از آموزش و پرورش برای رویکردهای بهینه‌سازی مصرف انرژی انتظار دارد و دیگر سازمان‌ها نیز مطالباتی از آموزش و پرورش دارند .

وی افزود: معلوم است که ستاد تعلیم و تربیت برای تعریف یک سبک زندگی، نقش مهمی دارد و انجام این فعالیت‌ها در مدارس کار پیچیده‌ای است .

چهاربند با بیان اینکه همکاری بین دستگاه‌هایی که از آموزش و پرورش انتظار دارند می‌تواند کارها را تسهیل کند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این بارها را به دوش بکشد و تحقق این دست تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند راهگشا باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش متکی به نفت بوده است، گفت: این بدان معناست نسلی که آموزش و پرورش تربیت می‌کند بدون تکیه بر نفت نمی‌تواند کاری انجام دهد و در این زمینه دغدغه بسیاری داریم .

وی افزود: باید نسلی تربیت کنیم که با منابع موجود بداند چطور زندگی کند و این یعنی توسعه پایدار. منابعی که مصرف می‌کنیم برای آینده نباید محدودیت ایجاد کند که این تعریف کلی از توسعه پایدار است .

چهاربند با بیان اینکه در حوزه انرژی در مدارس باید فرهنگ‌سازی کنیم، اظهار کرد: در اجرای منویات دولت مدرسه‌ای سبز را طراحی کرده‌ایم و به عنوان نمونه مصرف کاغذ، آب، برق و گاز را در چارچوب دستورالعمل‌های موجود پیش بردیم و به دنبال مدارس سبز در تهران هستیم .

وی افزود: اکنون ۷۶۰ هزار خانواده و یک میلیون و ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در تهران داریم که اگر اتفاقی رخ دهد باید از آموزش و پرورش شروع شود زیرا تأثیرگذاری آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها بیشتر است .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این آمادگی را داریم که چند پژوهشگاه آموزش و پرورش را در خصوص بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دهیم و یک همکاری فناورانه با پژوهشگاه نیرو انجام دهیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل