گلونی

رسیتال آواز کلاسیک گروه آوای یکرنگی

رسیتال آواز کلاسیک گروه” آوای یکرنگی” ٢٨ فروردین ساعت ٢١ درسالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران برگزاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کنسرت رسیتال آواز کلاسیک آوای یکرنگی یه سرپرستی یزدان یک‌رنگیان و با آواز حمید خسروشاهی به روی صحنه می‌رود.

یزدان یکرنگیان نوازنده پیانو در خصوص این اجرا اظهارداشت: دراین کنسرت قطعات رستیال تخصصی لید، ازآهنگسازان آلمانی، فرانسوی و ایرانی برای مخاطبان اجراخواهد شد.

وی افزود: در رسیتال تخصصی لید آهنگسازی براساس شعر نوشته می‌شود و اوج این موسیقی درقرن ١٩ میلادی نزد آهنگسازان آلمانی بوده است و سپس آهنگسازان فرانسوی ازاین سبک پیروی کردند.

سرپرست گروه یکرنگی درادامه بیان داشت: در ایران آهنگسازان کمی قطعاتی رسیتال تخصصی لید ساخته‌اند، آهنگسازانی چون شریفیان و روحانی آهنگسازانی هستند که دراین سبک تعداد محدودی قطعه ساخته‌اند و دراین اجرا نیز ما٢ قطعه موسیقی از شریفیان، براساس شعری از حافظ اجرا خواهیم کرد.

یک‌رنگیان با تأکید براینکه رستیال آواز تخصصی لید برای اولین بار است که در ایران به روی صحنه می‌رود گفت: در موسیقی کلاسیک ایرانی این سبک فراموش شده است در حالی که ما اشعار کلاسیک و معاصر زیادی داریم که آهنگسازان می‌توانند برای ساخت این نوع موسیقی از آن استفاده نمایند. همانطور که آهنگساز مشهورجهانی چون شوبرت، بر امزبرروی اشعار حافظ، قطعه لید نوشته‌اند.

گفتنی است علاقمندان به این اجرا برای تهیه بلیط می‌توانند به سایت تی وال مراجعه نمایند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل