گلونی

رونمایی از سردیس قیصر امین‌پور و طاهره صفارزاده

در دومین روز هفته هنر انقلاب اسلامی، عصر امروز طی مراسمی با حضور مدیران حوزه هنری نمایشگاه‌های تجسمی هفته هنر انقلاب اسلامی افتتاح و از سردیس قیصر امین‌پور و طاهره صفارزاده دو چهره شاخص فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گشایش نمایشگاه‌های تخصصی هنرهای تجسمی هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور دکتر محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری و دکتر فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری ساعت ۱۷ با افتتاح نمایشگاه «ستاره‌های جاویدان» شروع شد.

این نمایشگاه به همت خانه عکاسان ایران با نمایش عکس‌هایی از نبرد نیروهای مقاومت و مقابله با گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه گشایش یافته است و در روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی میزبان علاقه‌مندان است.

عصر امروز همچنین در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری، مجموعه کاریکاتورهای مسعود شجاعی‌طباطبایی با مضامین انقلابی افتتاح شد.

در این مراسم عبدالحمید قره‌داغی دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی، ناصر فیض، احسان باقری و جمعی دیگر از هنرمندان حوزه‌های مختلف حضور داشتند.

در ادامه، مراسم رونمایی از دو سردیس «طاهره صفارزاده» شاعر، پژوهشگر و مترجم قرآن و «قیصر امین‌پور» نویسنده و شاعر به عنوان دو چهره ماندگار فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی توسط  محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و محمد ابراهیم ابراهیمی هنرمند مجسمه‌ساز در نگارخانه ابوالفضل عالی انجام شد و سپس، مدیران حوزه هنری به همراه هنرمندان حوزه‌های مختلف، گنجیه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی را افتتاح کردند. این گنجینه دربرگیرنده آثاری در رشته هایی همچون نقاشی، گرافیک، خوش‌نویسی، مجسمه‌سازی و نگارگری و با مضمون انقلاب اسلامی است که در فضایی با نام گنجینه هنر انقلاب در معرض نمایش مخاطبان و مهمانان ویژه حوزه هنری در روزهای برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ با معرفی چهره سال هنر انقلاب در حوزه هنری برگزار می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل