گلونی

سرنوشت‌ ارکستر سمفونیک

به گزارش پایگاه خبری گلونی، موضع رسمی مسؤولان درباره‌ی وضعیت ارکستر سمفونیک تهران ۱۶ فروردین‌ماه مشخص خواهد شد.

در حالی که مدیر هنری ارکستر سمفونیک شامگاه ۹ فروردین‌ماه خبر بازگشت خود به این ارکستر و پذیرفته نشدن استعفایش از سوی وزیر ارشاد را اعلام کرد، مسؤولان تا کنون اظهار نظر رسمی درباره این خبر نکرده و پاسخگویی در این زمینه را به پس از برگزاری جلسه‌ای در تاریخ ۱۶ فروردین‌ماه موکول کرده‌اند.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد درباره‌ی وضعیت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۹۵ گفت: درباره‌ی شرایط ارکستر سمفونیک فعلا دست نگه‌ دارید تا جلسه‌ روز دوشنبه (۱۶ فروردین) برگزار شود و ما در این زمینه به قطعیت برسیم.

بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی نیز تمایلی به اظهار نظر درباره‌ی موضع بنیاد رودکی در رابطه با ادامه یافتن همکاری این بنیاد با علی رهبری به‌عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران ندارد.

او نیز اعلام موضع خود را به پس از برگزاری جلسه‌ی روز دوشنبه موکول کرد.

علی رهبری نیز که با انتشار نامه‌هایی تند درباره بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک را ترک کرده بود، تصریح کرد: من هیچ مشکلی با بنیاد رودکی ندارم و مشکلم با بهرام جمالی فقط بر سر کمبود بودجه بوده است.

او همچنین اظهار کرد: ما در این چند روز، جلسات مختلفی داشتیم که آقای علی مرادخانی‌ (معاون امور هنری وزیر ارشاد)، آقای فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی) و آقای بهرام جمالی (مدیرعامل بنیاد رودکی) در آن‌ها حضور داشتند. تا وقتی نوازندگان و من، قرارداد خود را امضا نکنیم، ارکستری وجود نخواهد داشت. من در این مدت سعی کردم پایه و اساسی برای ارکستر سمفونیک درست کنم. خوشحالم که آقای وزیر هم در این جلسات علاقه نشان داد و از من حمایت کرد.

رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا در کنار یک شورا، در سمت مدیریت هنری ارکستر می‌ماند؟ توضیح داد: من با شورا هیچ مشکلی ندارم، اصلا شورا باید وجود داشته باشد. در هر ارکستری مدیر هنری مهم‌ترین فرد است و در کنارش یک مدیر اداری قوی وجود دارد و پس از آن، یک حسابدار سطح بالا و یک مدیر روابط عمومی است. البته شورایی شدن به معنی اداره‌ی ارکستر زیر نظر شورا نیست، بلکه به این معناست که شورا فعالیت مدیر هنری را زیر نظر می‌گیرد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که چرا شورای پیشین ارکستر سمفونیک در ابتدای حضور او در ایران منحل شد؟ گفت: آن شورا را پیروز ارجمند (مدیرکل پیشین دفتر موسیقی) تشکیل داده بود و فکر می‌کنم، این موضوع به قبل از حضور من در ایران برمی‌گردد و من اصلا در جریان آن نبودم.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پاسخ به این پرسش که با توجه به مجادله‌هایش با بنیاد رودکی آیا حاضر است مدیر ارکستر زیرمجموعه این بنیاد باشد‌؟ اظهار کرد: من به هیچ‌وجه با بنیاد رودکی مخالفت نخواهم کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل