گلونی

عضو اتحادیه دفاتر مسافرتی تونس در لرستان

عضو اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی کشور تونس به لرستان سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گودرز امرایی مسوول دفاتر خدمات مسافرتی استان با اعلام این خبر گفت: سفر فتحی بن یوسف عضو اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی کشور تونس به مدت ۲ روز در لرستان طول خواهد کشید. امرایی افزود: هدف از این مسافرت بررسی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری لرستان جهت برقراری ارتباط دو سویه تونس با لرستان در زمینه گردشگری است.

این بازدیدها از امروز دو شنبه ۲۳ فروردین ۹۵ آغاز می‌شود. برنامه سفر از شهرستان الیگودرز آغاز و پس از بازدید از آبشار بیشه از بام لرستان و رصد خانه کاسین دیدن می‌کنند.

این برنامه که با همت دفتر گردشگری پارسه گشت افلاک انجام گرفته، فردا (سه شنبه) نیز با بازدید از قلعه فلک‌الافلاک، اماکن تاریخی سطح شهر خرم‌آباد و سایر جاذبه‌های استان و همچنین دیدار با استاندار لرستان ادامه خواهد یافت..

پایان پیام

توضیحاتی کوتاه در مورد کشور جمهوری تونس

تونِس با نام رسمی جمهوری تونس کشوری در شمال آفریقا و جنوب دریای مدیترانه است که از غرب با الجزایر و از شرق و جنوب با لیبی هم‌مرز است. این کشور حدود ۱۱٬۸۳۹٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد.

پایتخت این کشور شهر تونس است که ۶۹۳ هزار نفر جمعیت دارد و زبان رسمی این کشور، عربی می‌باشد.
پیشینهٔ زیستن انسان در تونس به عصر سنگ در حدود دویست هزار سال پیش بازمی‌گردد.

در حدود هشت هزار سال پیش، مردمانی از سوی شرق به سرزمین تونس کوچ کردند که شناخته شده‌ترین آنان کاپسی‌ها بودند. شیمی-کربن استخوان‌ها و ابزارهایی که در کندوکاوهای باستان‌شناسی شهر قفصه (کاپسای باستانی) یافته شده‌اند، نشان می‌دهند که این مردم تا هزارِهٔ پنجم پیش از میلاد مسیح در جنوب تونس زیسته‌اند.

تا هزاره سوم پیش از میلاد، اقوامی از تیره‌های گوناگون، از جنوب اروپا به این سرزمین کوچیدند. گمان می‌رود بربر (آمازیغ)ها از نوادگان ایشان باشند.

خروج از نسخه موبایل