گلونی

فروش ۱میلیارد و هشتصد میلیون تومانی صنایع دستی

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی صنایع دستی و آثار هنری در ایام نوروز از طریق نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرشاد به‌آفرین گفت: همزمان با تعطیلات نورزوی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سه نقطه از تبریز؛ مرکز تجارت جهانی تبریز، خانه کلکته چی و داخل عمارت شهرداری تبریز برگزار شده بود.

وی افزود: ۱۱ بازارچه فروش صنایع دستی نیز در سایر شهرستان‌های استان برای بازدید گردشگران در ایام نوروز برپا شده بود.

به آفرین تشریح کرد: در تعطیلات نوروز ۹۵ علاوه بر تبریز، شهرستان‌های مراغه، آذرشهر، اهر، اسکو، بناب، ملکان، هشترود و هریس نیز با برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، نقش بسزایی در معرفی صنایع دستی به گردشگران داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ارتقای کمی و کیفی عرضه آثار صنایع دستی استان به علاقه‌مندان، علاوه بر برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ۱۱ نقطه از استان، به منظور سهولت دسترسی، در تعدادی از اماکن گردشگری پربازدید نیز غرفه فروش دایر شده بود.

به آفرین با بیان اینکه در کل صد و بیست و دو غرفه در ایام نوروز برای فروش صنایع دستی در نظر گرفته شده بود، گفت: غرفه فروش صنایع دستی در موزه آذربایجان، خانه تاریخی حیدرزاده، موزه قاجار، موزه مشروطه، موزه ادبی استاد شهریار، کلیسای سنت استپانوس، خانه قاسم خان اهری، هتل پارادایس و کمپینگ، موزه عشایر شهرستان کلی بر و خانه پروین اعتصامی برای بازدید عموم دایر شده بود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان میزان بازدید از نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و غرفه‌های فروش  صنایع دستی را از ۲۷ اسفند ۹۴ تا ۱۳ فروردین ۹۵، دویست و چهل و شش هزار نفر عنوان کرد.

گفتنی است آثار شاخص صنایع دستی استان از قبیل قالی، ورنی، فرآورده‌های پوست و چرم، شیشه، سفال و سرامیک، ملیله‌سازی، چاپ با تیک، رودوزی‌های سنتی، حکاکی روی فلز، نازک کاری چوب، نقاشی روی سفال، مشبک روی چوب، کاشی هفت رنگ و سنگ‌های قیمتی در ایام عید در نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و غرفه‌های فروش برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده بود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل