گلونی

ماهی‌ قرمز در سوسیس و کالباس

رعب و وحشت سراسر کشور را فراگرفته است. مردم از خانه‌های خود خارج نمی‌شوند. تاکنون ده‌ها نفر توسط ماهی‌های قرمز دریده شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه وقایع‌تهرانیه، علی‌رغم هشدار مسؤلان مبنی بر رها نکردن ماهی‌های قرمز در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، بسیاری از هم‌وطنان ماهی‌های عید خود را در این مکان‌ها رها کرده‌اند و حالا که این ماهی‌ها بزرگ شده‌اند، نه تنها گونه‌های آبزی کشور ما را نابود کردند بلکه چندین مورد حمله به انسان‌ها نیز گزارش شده است.

یکی از شاهدان عینی که از شدت ترس، لباسش را در آفتاب پهن کرده بود تا خشک شود، به خبرنگار ما گفت: من به همراه رفیقم جهت تفریح به رودخانه رفته بودیم که ناگهان از داخل رودخانه یک ماهی بسیار بزرگ به بیرون پرید و دوست من را بلعید. این ماهی که خیلی هم شبیه به ماهی‌قرمزهای نوروز بود بعد از خوردن رفیقم، یک نگاه چپ هم به من کرد و درون رودخانه پرید. من اکنون چند ساعتی می‌شود که از دوستم خبری ندارم و  این باعث نگرانی و ناراحتی شدید من شده است چراکه گوشی موبایل من دست رفیقم بود.

ساکنین محلی عنوان می‌کنند که فقط خرچنگ‌های پیر از دست این ماهی‌ها در امان ماندند. آن هم به خاطر اینکه این خرچنگ‌ها محل زیست خود را رها کرده و در کوچه و خیابان شهر پرسه می‌زنند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود به وقایع‌تهرانیه گفت: با سلام. من محسن فراهانی هستم، یکی از مسؤلین محیط زیست. در چند روز گذشته مشاهده شده است برخی از افراد سودجو با وجود خطرناک بودن این گونه از ماهی، اقدام به صید آن‌ها و فروش‌شان به کارخانه‌های سوسیس و کالباس می‌کنند. این صیادان بی‌رحم با طعمه قرار دادن افرادی که مقدار زیادی بوتاکس به خود تزریق کرده‌اند، دست به صید این ماهی‌ها می‌زنند. ماهی‌ با بلعیدن آن فرد، درجا کُپ می‌کند و جسدش به روی آب می‌آید و فردی که طعمه بود از شکم ماهی خارج می‌شود. از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌کنم هرزمان که این افراد را مشاهده کردند به سرعت با ما تماس بگیرند تا ما فرار کنیم. این دوستان خیلی خطرناک هستند.

ایران در التهاب کامل به سر می‌برد. هیچ‌کس جراتِ نزدیک شدن به آب‌ها را ندارد. حتی برخی از دست‌شویی رفتن هم امتناع می‌کنند. مسؤلین و کارشناسان طی اطلاعیه‌های مکرر از مردم درخواست می‌کنند به دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نزدیک نشوند و اگر هم نزدیک شدند حتماً قبلش از دریافت یارانه انصراف دهند.

در پایان باید امیدوار بود که با ورود ارتش و نیروهای مسلح، محیط زیست ما از شر این نوع ماهی غیر بومی خلاص شود. این اتفاقات شاید باعث شود برخی افراد هرگز ماهی‌های قرمز عید خود را در محیط زیست رها نکنند. حداقل به ‌خاطر دریافت یارانه.

پایان پیام

گزارش‌گر: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل