گلونی

هدیه نوروزی در کاخ گلستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رئیس کاخ جهانی گلستان گفت: از گذشته اعتراض‌هایی نسبت به قیمت بلیت کاخ موزه‌ها وجود داشت، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به عنوان «هدیه نوروزی» به مردم، قیمت‌ها را کمتر کنیم.

در نوروز امسال قیمت بازدید از کاخ موزه‌های گلستان نسبت به قیمت‌های قبلی افزایش و در مقایسه با آن‌چه آبان ماه سال گذشته از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ابلاغ شده بود، با کاهش همراه بود؛ اگرچه میزان هزینه‌ی افزایش یا کاهش یافته ۵۰۰ تومان بود، اما با توجه به جهانی بودن مجموعه‌ی گلستان به نظر می‌رسد باید توجه بیشتری به این بحث شود.

مسعود نصرتی، رئیس کاخ جهانی گلستان توضیح داد: از گذشته اعتراض‌هایی نسبت به قیمت بلیت کاخ موزه‌ها وجود داشت، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به عنوان «هدیه نوروزی» به مردم، قیمت‌ها را کمتر کنیم. حتی نسبت به آنچه در بخشنامه‌ی سازمان میراث فرهنگی بود، این هزینه کمتر شده است؛ حتی چهار کاخ «ایوان تخت‌مرمر»، «حوضخانه»، «عکسخانه» و «عمارت برلیان» را به صورت رایگان برای بازدید مردم در نوروز در نظر گرفتیم.

وی افزود: با توجه به همان اعتراض‌ها، قصد داریم در حال حاضر میانگین قبلی را ثابت نگه داریم و سراغ مصوبه‌ای که پیش از این میراث فرهنگی اعلام کرده، نمی‌رویم، بنابراین همان قیمت‌ها را رعایت می‌کنیم.

او تاکید کرد: قصد داریم «عمارت برلیان» را پس از نوروز نیز به صورت رایگان برای بازدید مردم باز نگه داریم.

افزایش ۱۰ درصدی بازدیدها از کاخ گلستان

نصرتی همچنین با اشاره به حضور بیش از ۱۶۴ هزار نفر از کاخ جهانی گلستان در ۱۲ روز تعطیلات نوروز، از افزایش ۱۰ درصدی بازدیدکنندگان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

مدیر کل سابق اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران ادامه داد: در این مدت ۱۶۰ هزار و ۷۸۲ نفر گردشگر داخلی و سه هزار و ۷۲۶ گردشگر خارجی از ۷ موزه «مخصوص‌»، «کاخ اصلی»، «نگارخانه‌»، «شمس العماره»‌، «الماس»‌، «بادگیر» و «مردم شناسی» بازدید کردند، بیان کرد: در این ایام «ایوان تخت مرمر»، «عکاسخانه»‌، «حوض‌خانه» و «عمارت برلیان» برای بازدید کنندگان رایگان بود.

او همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ هزار بروشور معرفی کاخ گلستان در نوروز توزیع شد، ادامه داد: سامانه‌ی گویا گردشگری ایران در کاخ در نوروز فعال بود. همچنین نمایشگاه‌های نوروزی دست‌سازهای صنایع دستی و سفره‌های هفت‌سین در نوروز به نمایش درآمدند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل